۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۵۱۰۴۴۹
ویژه طلاب و دانشجویان؛

نام نویسی دوره پنج ساله فلسفه و عرفان آغاز شد

مؤسسه آموزشی پژوهشی النجم الثاقب دوره ۵ ساله فلسفه وعرفان را به صورت حضوری ویژه طلاب و غیر حضوری ویژه طلاب و دانشجویان برگزار می کند.
کلاس درس حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دوره 5 ساله فلسفه و عرفان از سوی مؤسسه آموزشی پژوهشی النجم الثاقب به صورت حضوری ویژه طلاب و غیر حضوری ویژه طلاب و دانشجویان برگزار می شود.

از مزایای شرکت در این دوره می توان به برگزاری دوره آموزشی به صورت کنفرانس و پژوهش محور، برگزاری کارگاه های آموزشی و پژوهشی، تربیت استاد، آشنایی با علوم روان شناسی، جامعه شناسی، علوم سیاسی و اقتصاد و پرداخت تسهیلات آموزشی و مالی اشاره کرد.

براساس این گزارش، شرایط عمومی نام نویسی در دوره، اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی، نداشتن سوء سابقه کیفری و اخلاقی، تعهد به رعایت شئونات اخلاقی، برخورداری از توانایی جسمی و ذهنی لازم، تعهد در رعایت برنامه های آموزشی طبق آیین نامه و داشتن ارتباطی فعال با دوره از طریق فضای مجازی است.

 شرایط اختصاصی نام نویسی در دوره حضوری نیز مدرک سطح 1 و اشتغال به تحصیل در سطوح عالی، سکونت در شهر قم، پذیرفته شدن در آزمون ورودی و مصاحبه علمی و ارائه معرفی نامه اخلاقی از دو تن از اساتید حوزه علمیه و شرایط اختصاصی نام نویسی در دوره غیرحضوری داشتن مدرک سطح یک یا مدرک دانشگاهی و آشنایی با علم منطق و فلسفه مقدماتی است.

لازم به ذکر است، این دوره بر اساس نظام ترمی واحدی برنامه ریزی شده و دانش پژوه موظف است سالیانه 26 واحد تئوری انتخاب نماید که هر واحد معادل 1 ساعت درسی است و طی پنج سال باید 130 واحد را بگذراند؛ دانش پژوه می تواند سالانه 2 واحد کارگاه پژوهشی و 4 واحد علوم انسانی را به صورت اختیاری انتخاب کند.

 همچنین دانش پژوهان دوره غیرحضوری بر اساس تقویم آموزشی هر روز یک جلسه از دروس استاد را گوش داده و درسنامه مربوطه را مطالعه و سپس خلاصه ای از آن را تهیه کرده و در قسمت پژوهش سایت مؤسسه قرار می دهند و با قرارداد سؤالات علمی خود در گروه فلسفی النجم الثاقب پاسخ خود را از استاد یا استادیار دریافت خواهند کرد.

گفتنی است، طلاب و دانشجویان علاقه مند به نام نویسی در دوره 5 ساله فلسفه و عرفان می توانند از 20 تیر تا 10 مرداد به سامانه اینترنتی مؤسسه نجم الثاقب به نشانی najmosageb.ir مراجعه کنند.

مواد آزمون ورودی این دوره منطق مقدماتی و مبادی حکمت است که دانش پژوهان می توانند این کتاب را از سایت دریافت کنند؛ آزمون نیز 2 شهریورماه برگزار و شیوه برگزاری آزمون به متقاضیان اعلام خواهد شد./1324/ت۳۰۳/ی

ارسال نظرات