۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۵۱۰۵۸۰
مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی: 

چهره حقیقی سران آمریکا در رفتارهای ترامپ تبلور یافته است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: چهره حقیقی سردمداران آمریکا در رییس جمهورشان تبلور یافته است.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی عصر امروز در دیدار با دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره بین المللی کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم» با بیان این‌که هنر بهترین ابزار برای بیان حقایق است، اظهار داشت: هنرمندان رسالت خطیری در ارتقای سطح آگاهی جامعه بر عهده دارند.

وی با بیان این‌که وظیفه اصلی هنرمندان را رسوایی چهره حقیقی استکبار جهانی و آمریکا دانست و خاطرنشان کرد: هنرمندان عرصه کاریکاتور با نگاه متقاوتی که دارند، می توانند این حقیقت مهم را به جهانیان برسانند که آمریکا بزرگترین جنایتکار تاریخ بشریت و منشأ بسیاری از جنگ‌ها بوده است.

محمدپور با بیان این‌که در نمایشگاه آثار منتخب جشنواره ایده های مختلف در رابطه با نوع مدیریت مدرن دنیا به تصویر کشیده شده است، خاطرنشان کرد: امروزه جهان با پدیدۀ تازه ای به نام «ترامپ» مواجه است که به هیچ یک از قواعد و اصول بین‌المللی و هنجاری‌های بشری قال نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که آمریکا خود محور شرارت در جهان است، افزود: در رأس کشوری که ادعای مدرنیسم، دموکراسی و تمدن دارد، فردی قرار گرفته که حرکات و رفتارهای خارج از هنجاری بین المللی و انسانی از خود نشان می دهد.

وی با بیان این‌که چهره حقیقی سردمداران آمریکا در رییس جمهورشان تبلور یافته است، خاطرنشان کرد: چهرۀ واقعی آمریکا را در قامت ترامپ می بینیم و این جشنواره به خوبی توانست چهره پدیده « ترامپیسم» را به نمایش بگذارد، در حقیقت اگر جهانیان به دنبال شناخت تفکر سران آمریکایی هستند باید به گفتارها و رفتارهای ترامپ توجه کنند.

محمدپور با اشاره به این‌که ادعای مبارزه با تروریسم و دفاع از حقوق بشر از سوی آمریکا بزرگترین دروغ تاریخ است، تصریح کرد: اگر ملت ها آگاه باشند؛ خواهند یافت که بایستی در برابر جریان استعماری و استکباری ایالات متحده آمریکا ایستادگی کنند، در غیر این صورت در جریان سیاست های خصمانه آمریکا حذف خواند شد.

وی خواستار برپایی آثار برگزیده جشنواره بین المللی کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم» در دیگر شهرهای کشور شد و گفت: در تمامی آثار نگاه واحدی است بین هنرمندان مختلف دنیا و نگاهشان وجه مشترک زیادی نسبت به جریان مدیریتی آمریکا وجود دارد که نشان از عدم سیاست ظاهر و باطن غرب در قبال ملت‌های مظلوم است./203/935/ب1

ارسال نظرات