۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۵۱۰۶۱۶
رییس مجمع عالی بسیج استان قم:

برترین سرمایه معنوی اهل ایمان محبت و مودت اهل بیت است

رییس مجمع عالی بسیج استان قم برترین سرمایه معنوی اهل ایمان را محبت و مودت اهل بیت(ع) دانست و گفت: خداوند متعال برترین سرمایه را در اختیار شما قرار داده و با این سرمایه ارزشمند دنیا و آخرتتان تضمین است.
حجت الاسلام جوشقانیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حسین جوشقانیان، رییس مجمع عالی بسیج استان قم، شب گذشته در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی با بیان این که باورها و اعتقادات دینی باید در زندگی امت اسلامی متجلی شود، گفت: بنا بر آیات و روایات ایمان برکت آفرین است و خداوند متعال به واسطه اعتقادات قوی به اهل ایمان عنایت می کند.

وی با بیان این که اگر ایمان و تقوا داشته باشید برکات خداوند از آسمان و زمین برای شما نازل شده و رویش می کند، تصریح کرد: برخی ها اینگونه سوال می پرسند که چرا در جوامع کفر این اندازه وفور نعمت های الهی وجود دارد در صورتی که تقوا، ایمان، عمل صالح و باوری در میان آنان نیست و مومنین باید این اندازه گرفتار آسیب و نگرانی باشند.

رییس مجمع عالی بسیج استان قم با بیان این که برخی ها تصور می کنند که آرامش در ثروت است و این تفکر نادرستی است، بیان کرد: آرامش هرگز در مقام و جایگاه و ثروت و مادیات نیست و ایمان به خدا می تواند برای شما آرامش روحی فراهم کند.

حجت الاسلام جوشقانیان برترین سرمایه معنوی اهل ایمان را محبت و مودت ائمه اطهار و اهل بیت دانست و خاطر نشان کرد: خداوند متعال برترین سرمایه را در اختیار شما قرار داده و با این سرمایه ارزشمند دنیا و آخرتتان تضمین است.

وی با بیان این که فتحنا در دو بخش قرآن کریم مطرح شده است، یادآور شد: بخش اول آیه 96 سوره اعراف است که خداوند متعال بیان می کند با حضور ایمان و تقوا امکان دارد نعمت، کمیت اندکی داشته باشد اما برکت فراوانی دارد.

رییس مجمع عالی بسیج استان قم ادامه داد: در آیه 44 سوره انعام نیز خداوند بیان می کند که عده ای طبع ایمان ناقص داشتند آنطور که هر آنچه تذکر دادیم حدود الهی را به کار نگرفتند و احکام خداوند متعال را رعایت نکردند که به این ترتیب با جلوه گری شهوانی انسان ها را به گناه واداشته و از نفوذ کلامشان به نفع باطل و عرصه های گناه استفاده کردند.

حجت الاسلام جوشقانیان با بیان این که حضرت یوسف(ع) در هنگام افتادن به درون چاه، وسوسه های زنان مصر، با تسلط بر بیت المال و در هر شرایط و موقعیتی خداوند را از یاد نبرد، تصریح کرد: بی شک آن کسانی که ایمان و اعتقادات قوی ندارند، با رسیدن به بیت المال برای خود سهم های نجومی در نظر می گیرند و کسانی که بدمستی می کنند ملک الموت را بالای سر می بینند که در چنین شرایطی اجازه نمی دهیم چشمی که باز است بسته و چشمی که بسته است باز شود.

وی با بیان این که خداوند مهلت، امکانات و وسعت می دهد تا گناهان بیش تر شده و گریبان انسان های کافری همچون یزید را بگیرد، گفت: ثروت های دنیا قسمت رفاه طلبان است و این سنت نظام هستی است؛ کم نیستند بندگان خوبی که از ثروت در سیر بندگی خدا استفاده می کنند و سرمایه برتر معنوی نیز همین چیزهایی است که خداوند به ما عنایت کرده است.

رییس مجمع عالی بسیج استان قم ولایت را جبران کننده کاستی انسان ها دانست و با بیان این که ولایت استبداد و دیکتاتوری نیست، یادآور شد: البته لذائذ دنیا برای مومنان نیز هست و آرامش متعلق به کسانی که است که خودشان را کنترل می کنند و اینگونه با کنترل چشمان صفحه دل آرام است و به دور از تشویش خاطر و نگرانی آرامش روحی برقرار است./864/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات