۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۵۱۰۶۳۴
مدیر حوزه‌های علمیه قزوین:

اعتماد به دشمن آشکار، نشان از ضعف بصیرت و بینش سیاسی است

مدیر حوزه‌های علمیه قزوین گفت:‌ اعتماد به دشمنانی همچون آمریکا که دشمنی آنان آشکار بوده و کارشکنی می‌کنند با عقل سازگاری ندارد و نشان از ضعف بصیرت و بینش سیاسی است.
اعتماد به دشمن

حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه‌های علمیه استان قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به عدم اعتماد به دشمن، گفت:‌ دشمنان دارای درجاتی هستند و اگر امکان هدایت و یا روشنگری برای آنان وجود داشته باشد، این کار از وظایف ما به شمار می‌آید، اما خباثت و پلیدی جزء ذات برخی از دشمنان همچون آمریکا بوده و همین آنان را اصلاح ناپذیر ساخته و اعتماد به چنین دشمنی نشانه ضعف قوه عقل است.

وی در ادامه افزود: آمریکا در بحث مذاکرات با ایران به توافقات پایبند نبوده و تحریم های جدیدی را برای ایران اعمال کرد، در واقع دشمنی آمریکا با ایران امری واضح بوده و از این رو اعتماد به آن و اتحادیه اروپا که کارشکنی می‌کنند با عقل سازگاری ندارد و نشان از ضعف بصیرت و بینش سیاسی است.

حجت الاسلام عباسی سپس با بیان ضربه‌های اعتماد به دشمن، ابراز داشت: نفوذ دشمن به داخل و خسارت هایی که همچون ترور دانشمندان هسته‌ای به بار می‌آورد از جمله ضربه‌های اعتماد به دشمن است، همچنین با این اعتماد فرهنگ ما زیر سؤال خواهد رفت، در واقع اعتماد به دشمن مانند شخم زدن جمهوری اسلامی به دست افراد بیگانه است.

وی در ادامه افزود: آژانس های جهانی و نهادهایی همچون یونسکو هنگامی که پیشنهادی در زمینه‌های گوناگون برای کشورها ارایه می کنند در تمام موارد با توجه به فرهنگ خود که سرمایه‌داری است برنامه ریزی می‌کنند، بنابراین پذیرش آن پیشنهادها و اسنادی همچون 2030 به معنای از دست دادن فرهنگ خود و قرار دادن شاخصه‌های آنان به عنوان ملاک و دوری از ملاک هایی همچون قرآن و عترت است.

مدیر حوزه‌های علمیه قزوین با اشاره به عدم اعتماد به دشمن در قرآن، یاد آور شد: در قرآن آیه‌های بسیاری در رابطه با عدم اعتماد به دشمن وجود دارد، از جمله آیه‌ ای که در آن بیان شده نیروها را برای ترساندن دشمنان آماده کنید که این آمادگی زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین آیه‌ ای وجود دارد که در آن بیان شده تا هنگامی که فتنه در کشورها و جهان وجود دارد باید مبارزه نیز باشد، در حال حاضر آمریکا،‌ صهیونیسم و استعمارگران فتنه‌ها را انجام می‌دهند، بنابراین باید مبارزه و عدم اعتماد به آنان نیز وجود داشته باشد.

حجت الاسلام عباسی در پایان گفت: در قرآن و اسلام بر دفاع از مستضعفین و مظلوم تأکید شده و لازمه این کار مبارزه است و ما باید به این مورد توجه داشته باشیم./955/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات