۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۵۱۰۷۷۵
مسؤول اداره تبلیغات اسلامی بابل:

ترویج گفتمان شهدا راهکار جلوگیری از نفوذ فرهنگ غرب است

حجت الاسلام علی تبار ترویج گفتمان شهدا را یکی از راهکارهای جلوگیری از نفوذ فرهنگ غربی دانست و گفت: آشنایی با سیره شهدا، سبک زندگی و بازخوانی وصیت نامه های آن ها برای جامعه به ویژه دختران و بانوان جامعه اسلامی می تواند از آسیب های فرهنگی جلوگیری کند.
بازدید از یادمان شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عبدالعلی علی تبار، مسؤول اداره تبلیغات اسلامی بابل امروز در جمع اعضای ستاد بزرگداشت و تدفین سه شهید گمنام بندپی شرقی با اشاره به جایگاه و قداست شهدا، گفت: شهدا از همه هستی خود برای اسلام و انقلاب گذشتند و ما وظیفه مهم و خطیر حفظ و صیانت از این دستاوردها و ارزش ها را بر عهده داریم.

وی افزود: آرامش و امنیت امروز کشور مرهون مجاهدت و تلاش های شهدای بزرگواری است که در وصیت نامه های خود دو نکته برجسته ولایتمداری و تبعیت کامل از ولایت مطلقه فقیه و حفظ حجاب و عفت عمومی را تاکید می کردند.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل تلاش برای تبیین فرهنگ شهادت را یکی از ضرورت های جامعه امروز ما دانست و تاکید کرد: حفظ حرمت خون های شهدا و مجاهدت ایثارگران و خانواده های آن ها باید در رفتار عمومی جامعه ما برای حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی نمایان شود.

وی با اشاره به این مطلب که متاسفانه وضیعت فرهنگی جامعه امروز ما قابل قبول نیست، خاطرنشان کرد: جای تاسف است که به رغم گذشت 39 سال از انقلاب اسلامی شاهد وضعیت آزار دهنده حجاب و عفت عمومی هستیم و کم کاری ها زیادی به ویژه در حوزه فرهنگی صورت گرفته است.

حجت الاسلام علی تبار ترویج گفتمان شهدا را یکی از راهکارهای جلوگیری از نفوذ فرهنگ غربی دانست و گفت: آشنایی با سیره شهدا و سبک زندگی آن ها و بازخوانی وصیت نامه های آن ها برای جامعه به ویژه دختران و بانوان جامعه اسلامی می تواند از آسیب های فرهنگی جلوگیری کند.

وی با اشاره به تدفین سه شهید گمنام در منطقه بندپی شرقی بابل همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع)، تصریح کرد: باید برنامه های مناسب در استقبال، تشییع و تدفین این شهدای بزرگوار گمنام طرح ریزی و اجرا شود تا شمیم دلنواز شهادت و شعاع نورانی حضور شهدا، با معطر کردن فضای منطقه تلنگری را در بین آحاد مردم ایجاد کند.

مسؤول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بابل با تاکید بر تبدیل مزار شهدا به مرکز و قطب فرهنگی منطقه، اظهار داشت: کسی فکر نمی کرد که بعد از گذشت سال ها از دفاع مقدس، عده ای از جوانان و رهپویان مسیر شهدا در قالب مدافعان حرم، صدها کیلومتر آن سوی مرزها این فرهنگ را به کشورهای دیگر منتقل کنند و باید به وجود این شهدا افتخار کرد.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با عمل به ارزش های دینی موجب پیوست و تداوم مسیر انقلاب و انتقال آن به نسل های جوان کشور می شود.

حجت الاسلام علی تبار با اشاره به برپایی تجمع بزرگ حامیان حریم خانواده در شهرستان بابل، گفت: تجمع بزرگ حامیان حریم خانواده و حجاب اسلامی در عصر روز 21 تیرماه از میدان ولایت تا خیابان آیت الله سعیدی بابل برگزار می شود و بانوان محجبه بار دیگر با آرمان های شهدا در حفظ حجاب اسلامی تجدید بیعت می کنند./202/1313/ب1

ارسال نظرات