۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۵۱۰۸۵۱
آیت الله خاتمی:

هدف آشوبگران فتنه ۸۸ شکستن قداست ولایت بود

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در فتنه ۸۸ یکی از اهداف فتنه گران شکستن قداست ولایت بود، گفت: این انقلاب تداوم پیدا کرده چون هدایت ولایت را دارد.
آیت الله خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، امشب در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با بیان این که از نظر قرآن کریم دینداری به هر شکل و شیوه ای مورد پذیرش خداوند نیست، گفت: برخی ها در ماه رمضان انسان خوبی شدند اما عده ای آنان را نکوهش می کنند و این شایسته نیست.

وی ادامه داد: در حقیقت آن جذبی که مقام معظم رهبری بیان می کنند یعنی هنرتان این باشد که همه را جذب به دین الهی کنید اما در عین حال برخی ها با دین خداحافظی می کنند و تعبیر ریزش های مقام معظم رهبری به این موضوع نظر دارد.

روش آزادگان و مومنان حقیقی دینداری صادقانه است

آیت الله خاتمی در ادامه به انواع دینداری پرداخت و تصریح کرد: دینداری های عافیت طلبانه، لذت طلبانه، سوداگرانه، منافقان، منفعت طلبانه و صادقانه زیر شاخه های اقسام دینداری است و روش آزادگان و مومنان حقیقی دینداری صادقانه است.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که دینداری شعاری یک اثر ظاهری دارد و به این معناست که انسان ها عبارت اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمد رسول الله را تنها بر زبان به جای عمل جاری می کنند، خاطر نشان کرد: راه موفقیت پیامبر و امامان این بوده که خودشان در خط مقدم بودند آنطور که پیامبر اخلاق نیکی داشت و هرجایی تحول ایجاد می کرد.

وی با بیان این که دینداری بدون تکبر روش و منش اهل بیت بوده و هست، یادآور شد: این جاذبه است که وقتی رسول خدا(ص) از دنیا می رود، سه روز مردم به وداع می آیند و صدای ناله و گریه ای که تا آن زمان در داغ پیامبر شنیده شد بی سابقه بوده است که راز توفیق عالی رسول خدا(ص) این بود که معارفش جاذبه داشته و منطقی و استدلالی بوده است.

برترین روش دعوت مردم به دین با خلق و خوی نیکو است

آیت الله خاتمی با بیان این که باید طوری عمل کنید که رفتارتان مردم را به سوی دین بکشاند، گفت: ای کسانی که ایمان آوردید هنگامی که از خوبی ها می گویید خودتان در خط مقدم عمل کنید و اهل بیت برخوردشان با مردم همراه با جاذبه و محبت بود؛ امروز نیز مسؤولان بدانند که بهترین روش دعوت مردم به دین داشتن اخلاق نیکو و رفتار است.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که دین ارزشمند آن است که در عرصه عمل خود را نشان دهد، بیان کرد: رسول خدا(ص) فرمود نامسلمان است اگر کسی سیر بخوابد اما همسایه اش گرسنه باشد و ده ها روایت مبین این جریان است.

وی با بیان این که برخی رفتارهای ناشایست دین فرد را تبدیل به دینداری شعاری می کند، تصریح کرد: در کمال الدین شیخ صدوق اینطور آمده که آن کسانی که خداترس نیستند بی دینند و دینشان شعاری است؛ در حقیقت خداترسی یعنی انسان بر اساس آیین نامه خدایی زندگی کند و همه رفتار، حرکات و سکنات او در زندگی خدایی باشد.

دین شعاری به منزله نداشتن ورع و خداترسی است

آیت الله خاتمی با بیان این که هر کس ورع و خداترسی نداشته باشد و چشمش از خطوط قرمز الهی بگذرد دین شعاری دارد، یادآور شد: گاهی عده ای نگاه آلوده دارند اما باید بدانند کسی که دین مدار است چشمش خط قرمز دارد و وجدانا پسری که با جنس مخالف رابطه نامشروع دارد، دین شعار است و فرد خداترس و دارای ورع تمام افکار و رفتارش بر اساس خواست خداست.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که شیعه امام باقر(ع) از خط قرمزها عبور نمی کند و انسانی که دارای ورع است روی لقمه اش دقت می کند، اظهار کرد: دینداری به شعار نیست بلکه در روش و منش فرد باید اشکار باشد.

وی با بیان این که کسانی که 250 میلیون حقوق می گیرند وجدان ندارند و تردید نکنید که این لقمه ها حرام است، گفت: امام رضا(ع) فرمود که روی لقمه شان دقت می کنند چراکه لقمه حرام مزه دین را از کام انسان می گیرد و بیچارگی تان به خاطر این است که حرف های برآمده از سید الشهدا اثر نمی کند زیرا شکم از حرام پر شده و دین شعار است.

عزت و اقتدار جمهوری اسلامی به برکت ولایت فقیه است

آیت الله خاتمی با بیان این که فرد دیندار به هیچ وجه دست به حرامخواری و استفاده از مال شبهه ناک نمی زند، تصریح کرد: روزه خوار، بی نماز و حرامخوار همه باید از خدا بترسند و مساله عبور از خطوط قرمز الهی با دین شعائری مخالف بوده و با دین مداری نمی سازد و یک بعد اصلی آن در عرصه سیاسی است که می گوید سزاوار نیست که مسلمان در مجلسی بنشیند که مومن یا امام عادل جامعه اسلامی زیر سوال می رود و کیست که این واقعیت را نداند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که امروز عزت و اقتدار جامعه اسلامی ما به برکت مدیریت امام دیروز و امروز انقلاب ما حضرت آیت الله خامنه ای است، گفت: کسی که مدام در صدد تخریب رهبری است و ماموریتی جز سایش ولایت ندارد، بنا به فرموده امام رضا(ع) نمی توان اهل ورع دانست ولی یک فقیه ما یک رهبر سیاسی تنها نیست بلکه جانشین امام زمان(عج) است.

هدف فتنه گران 88 شکستن قداست ولایت بود

وی با بیان این که در فتنه 88 یکی از اهداف فتنه گران شکستن قداست ولایت بود، خاطر نشان کرد: داستان ولایت فقیه، داستان جانشینی نائب امام زمان(عج) است؛ 14 قرن است که دشمنان هرآنچه توانستند علیه انقلاب توطئه کردند که جنگ تحمیلی 8 ساله از جمله آنها بود اما این انقلاب تداوم پیدا کرده و استوار ماند چون هدایت ولایت را در خود داشت./۲۰۱/۸۶۴/ب۱

ارسال نظرات