۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۵۱۱۰۰۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

زیرساخت‌های تحقق تمدن نوین اسلامی در دنیا فراهم شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه باید برنامه‌ریزی و فعالیت ما برای تحقق تمدن نوین اسلامی در دنیا باشد، گفت: باید به این بیندیشیم که در آینده‌ای نزدیک تمامی جوامع و کشورها از نعمت اسلام برخوردار شده و امت واحده اسلامی در کل دنیا شکل گیرد.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در اجتماع مردمی صیانت از امنیت خانواده که با موضوع «حجاب هویت صادق» در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، بر اهمیت بیشتر به موضوع حجاب و عفاف در جامعه اسلامی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه مطابق با آیات و روایات ما انسان‌ها باید در چهار مورد رعایت، حفاظت و نگهداری داشته باشیم، افزود: نخستین مورد حفاظت از جان خود بوده و خداوند متعال در قرآن می‌فرماید «قوا انفسکم».

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: خداوند نفس و جان ما را پاک آفریده؛ به همین دلیل باید سعی کنیم جانمان را آلوده نکرده و از آن نگهبانی و حراست کنیم چون در روز قیامت این موضوع مورد بازخواست قرار می‌گیرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه دومین مورد حفاظت از جانان ما است که همان خانواده و اهل بیت ما هستند، اضافه کرد: خداوند در ادامه آیه فوق می‌فرماید: «قوا انفسکم و اهلیکم» و تأکید می‌کند باید همان‌طور که از جان خودمان در برابر همه ناملایمات مواظبت می‌کنیم، از خانواده و اهل و عیال خویش نیز مراقبت لازم را داشته باشیم؛ چراکه خانواده و فرزندان نور چشمان ما هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه سومین مورد حراست و حفاظت از جامعه است، خاطرنشان کرد: ما در مقابل همه آحاد مردم جامعه مسؤول هستیم؛ زیرا در روایات آمده «کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیته»؛ به همین دلیل باید جامعه را از مظاهر پلیدی دور کرده و جامعه‌ای بر اساس تقوا و عقلانیت و عفت تأسیس کنیم.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: در دین مبین اسلام چیزی به‌عنوان «به من چه و به تو چه» وجود ندارد، این یک فرهنگ بسیار غلط بوده و در منطق دین اسلام نمی‌گنجد.

وی با بیان اینکه چهارمین مورد حفاظت از جامعه جهانی و ارسال پیام اسلام به گوش جهانیان و دعوت آنها به سمت خوبی‌ها تأسیس تمدن نوین اسلامی در کل دنیا است، گفت: ما باید به این بیندیشیم که در آینده‌ای نزدیک تمامی جوامع و کشورها از نعمت اسلام برخوردار شوند و امت واحده اسلامی در کل دنیا شکل بگیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: اگر می‌خواهیم جوامع جهانی بر اساس معیارهای ارزشمند اسلام شکل بگیرند باید برای زیرساخت‌های این هدف بسترسازی کرده و مردم دنیا را به سمت محصول فرآورده دینی خود دعوت کنیم./202/9314/ب1

ارسال نظرات