۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۵۱۱۰۷۷
امام جمعه بابل:

حضور پرشور جوانان در نمازجمعه نعمتی بزرگ است

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که حضور پرشور جوانان در نمازجمعه نعمتی بزرگ است، گفت: مصلاهای جمعه به عنوان مرکز ثقل فرهنگی هر منطقه باید جهت دهنده باشند.
امام جمعه بابل در جمع ستاد نمازجمعه امام جمعه بابل در جمع ستاد نمازجمعه امام جمعه بابل در جمع ستاد نمازجمعه امام جمعه بابل در جمع ستاد نمازجمعه امام جمعه بابل در جمع ستاد نمازجمعه امام جمعه بابل در جمع ستاد نمازجمعه امام جمعه بابل در جمع ستاد نمازجمعه امام جمعه بابل در جمع ستاد نمازجمعه امام جمعه بابل در جمع ستاد نمازجمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در جمع اعضای شورای مرکزی نمازجمعه بابل با اشاره به جایگاه سیاسی، عبادی و فرهنگی نمازجمعه، گفت: نمازجمعه تنها یک مساله عبادی در جامعه اسلامی نیست بلکه یک مرکز جهت دهنده در سطح جامعه دینی در ابعاد مختلف است.

وی نمازجمعه را مرکزی وحدت بخش برای نیروهای ولایی بیان کرد و افزود: ظرفیت نمازجمعه به لحاظ کارکردی آنقدر زیاد است که خداوند متعال سوره ای از قرآن را برای این عمل مهم عبادی و سیاسی تعیین فرمود تا مومنین در هنگام نمازجمعه امور جاری زندگی خود را رها کنند و با شتاب در این سنگر مهم حضور یابند.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با بیان این مطلب که مقام معظم رهبری نمازجمعه را به عنوان قرارگاه مهم فرهنگی معین نمود، اظهار داشت: مصلای جمعه به عنوان مرکز ثقل فرهنگی شهر باید جهت دهنده باشد و ظرفیت ها را در مقابل ناتوی فرهنگی دشمنان بسیج کند.

وی ادامه داد: ستادهای نمازجمعه بابل دارای یک برنامه و چشم انداز پنج ساله و برنامه های کوتاه مدت یکساله را در حوزه های عمرانی، خدماتی و فرهنگی داشته باشند زیرا روزمرگی بزرگترین آفت برای مجموعه های فرهنگی است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی حضور جوانان در نمازجمعه را نعمت بزرگی دانست و تاکید کرد: بر اساس ارزیابی های انجام شده حضور نمازگزاران و به ویژه جوانان در نمازجمعه بابل بسیار چشمگیر است و باید برای افزایش تعداد حضور نمازگزاران برنامه ریزی شود.

وی افزود: اگر انسان در هر امری بدون برنامه باشد، کم کم بی هدف می شود و این بی هدفی آسیب ها و لطمات زیادی را هم بر روح انسان و هم بر مجموعه وارد می آورد.

امام جمعه بابل با اظهار خرسندی از تغییرات انجام شده و بازسازی ها در حوزه نیروی انسانی و خادمان ستاد نمازجمعه، گفت: نوسازی ستاد نمازجمعه بابل و بهره گیری از جوانان خوش فکر موجب رضایت نمازگزاران را به ویژه در حوزه اجرا فراهم نموده است و این جوانگرایی باید در واحدهای دیگر ادامه پیدا کند.

وی از فعال بودن حوزه رسانه ای نمازجمعه بابل تقدیر کرد و اظهار داشت: یکی از مشکلات ستاد نمازجمعه مشکلات مالی در ستاد و فرسوده شدن بسیاری از امکانات ستاد است و متاسفانه نمازجمعه به عنوان یک نهاد حکومتی بی بهره از هر گونه کمک مردمی می باشد و تماما مردم و خیران کمک کار نمازجمعه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به در پیش بودن روز نمازجمعه در 5 مرداد، تاکید کرد: فعالیت ها و اقدام های ستاد نمازجمعه بابل برای مردم بازتاب داده شود تا مردم از حجم بالای فعالیت در این نهاد مردمی آگاهی یابند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با تغییر انجام شده در مدیریت ستاد نمازجمعه شاهد وفاق و همدلی بین دو مسؤول هستیم و مسؤول قبلی ستاد دوشادوش مسؤول جدید برای خدمت در نهاد نمازجمعه تلاش می کند و این از ایمان و روح خدمت در این نهاد مقدس نشات می گیرد./1313/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات