۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۵۱۱۴۷۱
امام جمعه بابل:

دستور آتش به اختیار در عرصه فرهنگی یک تکلیف شرعی است

حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: دستور آتش به اختیار در عرصه فرهنگی یک تکلیف شرعی و ملی است و باید همه در این عرصه بسیج شوند.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل جمعه شب در جمع ستاد مرکزی پویش مردمی حامیان عفاف و حجاب با اشاره به نگرانی های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی، گفت: مقام معظم رهبری با دستور آتش به اختیار در حوزه فرهنگی در جمع دانشجویان عملا حضور مردم برای مقابله با ناهنجاری های فرهنگی در کشور را علاج رفع مشکلات فرهنگی جامعه بیان نمود.

وی ادامه داد: دستور آتش به اختیار یک تکلیف شرعی  و ملی است و باید همه در این عرصه بسیج شوند.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل ضمن تقدیر از این حرکت مردمی، اظهار داشت: با شناسایی ظرفیت ها و استعدادها و هدایت آن در عرصه فرهنگی به ویژه در مقوله مهم عفاف و حجاب، برنامه های مستمری در زمینه تبیین این فرهنگ در جامعه ایجاد کنید.

وی افزود: اگر هر کس از شرایط و قدرتی که در دست دارد در عرصه امور فرهنگی به ویژه در مقابله با ناتوی فرهنگی دشمن بهره بگیرد، شاهد قدرتی بسیار عظیم در این عرصه خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که محدودیت های مالی از مشکلات نهادهای مردم نهاد فرهنگی در کشور است، خاطرنشان کرد: اگر انسان در هر عرصه ای به ویژه امور فرهنگ دینی با خلوص نیت وارد شود، خداوند با نگاه ویژه خود به این مجموعه برکت ها را سرازیر خواهد کرد و شما نباید از محدویت ها و مشکلات در این عرصه نگران باشید.

وی با اشاره به طرح اجرایی پویش مردمی حامیان عفاف و حجاب برای تعویض چادر کهنه با چادر نو در مصلای جمعه بابل، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این اقدام شما با استقبال خوب بانوان شهرستان بابل مواجه شد و این اقدام تحسین برانگیز جای تقدیر دارد و استقبال گسترده نشان دهنده ظرفیت بالقوه و بسیار گسترده کار فرهنگی در کنار عرصه اقتصادی است.

امام جمعه بابل تاکید کرد: در عرصه فرهنگی، حکم امام خامنه ای متوجه همه آحاد جامعه اعم از روحانیت و دیگر اقشارجامعه است و باید همه به اندازه بضاعت خود کار فرهنگی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تقدیر از حضور پرشور مردم شهرستان بابل در راهپیمایی با شکوه عفاف و حجاب، گفت: حضور پرشور مردم به ویژه بانوان در راهپیمایی عفاف و حجاب نشان دهنده دغدغه و نگرانی بسیاری از آحاد جامعه از وضعیت کنونی عفاف و حجاب است.

وی استفاده از ظرفیت رسانه به ویژه رسانه های جدید و شبکه های مجازی را در عرصه فرهنگی مهم بیان کرد و اظهار داشت: نباید مخالفان و دشمنان مبانی دینی و انقلاب در عرصه رسانه ها و شبکه های مجازی میدان دار باشند بلکه نیروهای خوش فکر فرهنگی و انقلابی با حضور در این عرصه به شبهات آن ها پاسخ دهند و تبلیغ در این حوزه را جدی بگیرند./۲۰۲/۱۳۱۳/ب۱

ارسال نظرات