۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۵۱۱۶۹۲
مدیر مدرسه علمیه کریمه اهل بیت:

حجاب نقطه‌ای اساسی در دایره عفت است

کاظمی مقدم گفت: هر اندازه که انسان به ویژه زن به مستوری خود پی ببرد به خداوند متعال نزدیک‌‌تر شده و از درجه حیوانی و مادی، به قدرتی ماورائی می‌رسد.
حجاب

نسرین کاظمی مقدم، مدیر مدرسه علمیه کریمه اهل بیت(ع) تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره ضرورت عفاف و حجاب در جامعه امروز، گفت: با توجه به دیدگاه جهانی و تحولات آن و با نگاه به اینکه انسانِ قرن، با تمام قوانین در زمینه عفاف و حجاب به بن بست رسیده است، بنابراین به دنبال راهکاری برای هدایت انسان به سوی هویت و اصل خود، جوامع بشری را به این نتیجه رسانده که قانون‌های در دست اجرا، انسان را به سوی هویت انسانی خود سوق نمی‌دهد و باید قانون قدرتمندی وجود داشته باشد که جامع بوده و در آن افراد از پوچی، عصیان و قانون وحش رها شوند.

وی افزود: با وجود اینکه در جوامع امروز بسیار سخن از اسلام گریزی است، اتفاقاً بالعکس، جوامع بشری هر روز بیشتر به سمت اسلام روی می‌آورند، کسانی که منطقی و استدلالی هستند، می‌دانند که دین اسلام انسان را به هویت واقعی خود سوق می‌دهد و در آن ارزش و جایگاه ویژه‌ای برای زن قائل شده است.

مدیر مدرسه علمیه کریمه اهل بیت(ع) با اشاره به فرمایش خداوند متعال در خلقت اهل بیت(ع) و شأن حضرت زهرا(س)، عنوان کرد: با توجه به روایات خداوند متعال به نبی مکرم اسلام(ص) فرموده‌اند ای پیامبر اگر تو نبودی آسمان و زمین را خلق نمی‌کردم و اگر علی نبود شما و زمین را و اگر فاطمه نبود هیچ کدام از شما را خلق نمی‌کردم؛ خداوند عزوجل حضرت فاطمه(س) را تجلی ظهور خلقت می‌دانند و دلیل شاخص بودن حضرت زهرا(س) در میان پنج تا آل عبا، به علت این است که ایشان جلوه تمام‌نمای مستوری خداوند و مقام زن است و خداوند ایشان را نمادی از خود که در پرده و مستور است معرفی می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه دایره عفت وسیع است و حجاب نقطه‌ای اساسی و مهم در این دایره است، اظهار داشت: هر اندازه که انسان، به ویژه زن به مستوری خود پی ببرد، به خداوند متعال نزدیک‌تر شده و وقتی به خدا نزدیک شد، از درجه حیوانی، مادی و خاکی خارج و به قدرتی ماورائی می‌رسد.

کاظمی مقدم با اشاره به حمله نرم دشمن به عقاید و حجاب جوانان و شل حجاب بودن برخی بانوان در جامعه امروز، گفت: این اتفاقات به علت این است که با وجود اسلام و حجاب در کشورهای عربی و ترکیه، تنها جمهوری اسلامی ایران است که به هویت واقعی و جایگاه زن توجه دارد، به همین علت حمله‌ها از همه طرف به سمت ایران است.

وی با بین اینکه برخی از جوامع غربی سعی در کشاندن جوانان به سمت کودک‌مآبی دارند، گفت: کودک همواره به دنبال لذت آنی، عدم توجه و تدبر در آینده و خوش‌گذرانی در لحظه حال است. جوامع غربی با ترویج این نوع دیدگاه قدرت فکر و استدلال را از جوانان گرفته و از هر آبشخوری برای اسلام‌گریزی استفاده می‌کنند.

مدیر مدرسه علمیه کریمه اهل بیت(ع) در ادامه تصریح کرد: در بسیاری جوامع که به حقانیت اسلام ایمان آورده‌‌اند، هر روز به اسلام روی می‌آورند اما متأسفانه در کشور ما جوانان به دلیل ناآگاهی و نگاه محدود از دین و اصول آن رویگردان می‌شوند و با این دیدگاه‌های جاهلانه علم، خانواده، قدرت و حتی مرزهای کشور خود را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند.

وی در پایان با بیان اینکه بسیاری از جوانان جامعه امروز استدلالی جز خوشگذرانی برای کارهای خود ندارند، خاطرنشان کرد: این جوانان از سرانجام این راه که بردگی است خبر ندارند، اگر بتوانیم آنها را از خصلت کودکانه و خوشگذران بیرون بکشیم و به سمت استدلال و گفت‌وگوی منطقی سوق دهیم، قطعاً اسلام و ضرورت دستورات آن نظیر حجاب و عفاف را درک خواهند کرد./966/۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات