۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۵۱۱۶۹۸
معاون مسکن خدمات حوزه های علمیه سراسر کشور:

۵ هزار واحد مسکونی در حال واگذاری به طلاب و روحانیان است

معاون مسکن خدمات حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه در حال حاضر قریب به ۵ هزار واحد مسکونی در حال واگذاری به طلاب و روحانیان است، گفت: در شهرهایی که طلاب برای تحصیل حضور پیدا می کنند قرار شده است که مسکن برای طلاب نابغه ساخته شود و یا ودیعه مسکن در اختیار آنها قرار بگیرد.
حجت الاسلام اکبری، معاون مسکن طلاب حوزه های علمیه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام اکبری، معاون مسکن خدمات حوزه های علمیه سراسر کشور درمراسم افتتاحیه مسکن طلاب حوزه علمیه خراسان که با حضور جمعی از مسؤولان کشوری و استانی شامگاه شنبه 24 تیر در شهرک مهرگان برگزارشد، گفت: با توجه به آیات قرآنی مسئله مسکن، موضوع مهمی است.

وی با بیان اینکه از دلایل توجه قرآن به مسکن آورده شدن کلمه بیت و بیوت 71 مرتبه در کلام الهی است، افزود: اسلام درباره منزل مسکونی از انتخاب زمین گرفته تا چگونگی رفتار همسایه ها اهمیت داده و به آن سفارش و توصیه دارد.

حجت الاسلام اکبری با انتقاد نسبت به این موضوع که ما در حال دور شدن از ارزشهای الهی هستیم، اظهارکرد: معماری اسلامی به فراموشی سپرده می شود در حالی که یکی از جاذبه های گردشگری همین معماری اسلامی است.

وی با بیان اینکه مهمترین جاذبه خانه سازی رعایت مسائل شرعی است، تصریح کرد: اسلام به فضای اندرونی و بیرونی و محیط های جداگانه نامحرم و محرم و جایگاه مهمانان توجه داشته است.

معاون مسکن خدمات حوزه های علمیه سراسر کشور در ادامه با بیان ویژگی های محل سکونت برای مسلمانان که در اسلام به آن تأکید شده است، گفت: وسعت و بزرگی منزل در واقع یک لذت دنیوی است که این موضوع با منازل آخرت پیوست پیدا می کند که این منازل وسیع در واقع برای انسان آزمایش است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب که مسأله مسکن مورد توصیه و سفارش در بعد مادی و معنوی است و مرکز خدمات حوزه های علمیه این امر را به عنوان یک مأموریت در دستور کار خود قرار داده است، گفت:  طرح جامعی در همین راستا تهیه شده که از چند سال پیش مسئله مسکن طلاب دنبال می شود.

حجت الاسلام اکبری درادامه بیان این طرح گفت: بر این اساس در شهرهایی مثل قم، مشهد و اصفهان به صورت انبوه سازی برای طلاب خانه سازی نمی شود تا طلاب به محل سکونت خود یا والدین بازگردند.

وی در ادامه با بیان اینکه در شهرهایی که طلاب برای تحصیل حضور پیدا می کنند قرار شده است که مسکن برای طلاب نابغه ساخته شود و یا ودیعه مسکن در اختیار آنها قرار بگیرد، تصریح کرد: در این طرح استعداها برتر و نخبه های مناطق کم برخوردار در اولویت هستند.

معاون مسکن خدمات حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه در حال حاضر قریب به 5 هزار واحد مسکونی در حال واگذاری به طلاب و روحانیان است، تصریح کرد: برخی از این واحدها توسط مرکز خدمات حوزه علمیه و برخی توسط بنیاد مسکن و خیرین ساخته می شوند./934/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات