۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۵۱۱۸۴۸
امام جمعه قلعه گنج:

جایگاه زن در جامعه اسلامی تعالی یافته است

حجت الاسلام نجنو با بیان اینکه دشمنان اسلام درصددند تا جایگاه و منزلت زن ایرانی را در افکار عمومی بد جلوه دهند، گفت: اما نگاه ایران اسلامی به منزلت و جایگاه زن نگاهی انسانی و ارزشی است و این نشان از این دارد که جایگاه زن در جامعه اسلامی تعالی یافته است.
حجت الاسلام نجنو

حجت الاسلام احمد نجنو امام جمعه قلعه گنج، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، به تبیین منزلت اجتماعی زنان در جامعه امروزی پرداخت و اظهار کرد: یکی از فعال ترین بخش های کشور زنان هستند که سرنوشت کشور به دست آنان رقم می خورد و نگرش اسلام به منزلت زنان نگاهی عزتمندانه است.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب ما شاهد پیشرفت زنان و حضور آنها در عرصه های اجتماعی مختلف بودیم، افزود: حضرت امام خمینی(ره) با تفکر و نگاهی که داشت این مسیر را برای بانوان کشور باز کرد و به آنها فرصت حضور در اجتماع و منزلت اجتماعی داد.

امام جمعه قلعه گنج تصریح کرد: داشتن پوشش غیر زننده و حفظ حجاب کامل مهم ترین شرطی است که اسلام برای حضور و فعالیت زنان در زمینه های مختلف علمی و اجتماعی در نظر گرفته است و حفظ حجاب سبب رشد ابعاد وجودی و شکوفایی استعدادهای آنان خواهد شد.

حجت الاسلام نجنو با اشاره به اینکه دشمنان اسلام درصددند تا جایگاه و منزلت زن ایرانی را در افکار عمومی بد جلوه دهند، بیان کرد: اما نگاه ایران اسلامی به منزلت و جایگاه زن نگاهی انسانی و ارزشی است و امروزه شاهد موفقیت های زنان ایرانی در زمینه های مختلف هستیم و این نشان از این دارد که جایگاه زن در جامعه اسلامی تعالی یافته است.

وی ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) فرمودند« مرد از دامن زن به معراج می رود» و امروزه چنین زنانی در جامعه می توانند مفید و انسان ساز باشند و منزلت اجتماعی زنان در جامعه امروزی قابل تحسین است و حضور زنان محجبه در برنامه های مختلف کشور چشمگیر است.

امام جمعه قلعه گنج خاطرنشان کرد: فساد انگیزی عده معدودی از زنان که می خواهند فساد و بی بند و باری را در جامعه ترویج دهند نباید به پای همه زنان بدانیم، از این رو ما شاهد حضور زنان محجبه در جامعه امروزی هستیم.

حجت الاسلام نجنو یادآور شد: خدای تبارک و تعالی در معرفی اهل بیت(ع) حضرت زهرا(س) را محور قرار داده  است؛ بنابراین همه زنان عالم باید پیرو و تابع این بانوی بزرگوار باشند و در زندگی خود از شخصیت ایشان الگو بگیرند./302/9709/ب1

ارسال نظرات