۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۵۱۱۹۱۴
استاد حوزه علمیه همدان:

اخلاص در گفتار و کردار حجت الاسلام اسدی را شخصیتی ممتاز می کرد

حجت الاسلام زارع گفت: در حوزه علمیه مهم ترین کتاب در سطح، کتاب کفایه است و این استاد برجسته بر این علوم تسلط کافی داشت و مطلب را به صورت کامل به طلاب ارائه می کرد.
زارع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام مهدی زارع امروز در مراسم چهلم اساد فقید حجت الاسلام والمسلمین اسدی که در دفتر نماینده ولی فقیه در همدان برگزار شد با اشاره به شخصیت حجت الاسلام والمسلمین اسدی اظهار داشت: ایشان مانند سایر افراد دارای ویژگی های اخلاقی منحصر به خود بود.

وی در ادامه گفت: از ویژگی های مهم این استاد فقید می توان به تدریس دقیق وی اشاره کرد و شیوه تدریس وی به گونه ای بود که از پایه اول تا پایه دهم به طور متداول سیر شده بود.

حجت الاسلام زارع گفت: در حوزه علمیه مهم ترین کتاب در سطح، کتاب کفایه است و این استاد برجسته بر این علوم تسلط کافی داشت و مطلب را به صورت کامل به طلاب ارائه می کرد.

وی افزود: خطیبی جامعه الاطراف بود که در خطابه اش چهار ویژگی برجسته داشت که نخست می توان به استفاده از آیات قرآن و دومین ویژگی استناد به روایات اهل بیت(ع) و سومین ویژگی این بود که نسبت به مطالب تاریخی ید طولایی داشت و ویژگی چهارم اخلاص در گفتار وی بود.

استاد حوزه علمیه همدان ابراز داشت: از دیگر ویژگی های مهم این استاد فقید این بود که افزون بر تدریس و تبلیغ زاهد بود که نگاهی به زندگی مادی نداشت و تا چند سال پیش مستاجر بود و عشق به مادیات نمی توانست او را به سوی خود متمایل کند.

وی ادامه داد: چهارمین ویژگی استاد اسدی شجاعت در گفتار بود که به قدری در بیان مطلب صراحت لهجه داشت که اگر در مجلس افرادی منتسب به جریانات خاص موجود  وجود داشت ملاحظه افراد را برای نگفتن حقیقت نمی کرد.

حجت الاسلام زارع افزود: هیچ گاه حریم مخاطب را نمی شکست و از مشی اهل بیت استفاده می کرد و درباره ارائه مطالب خود از طریق ادب خارج نمی شد.

وی حمایت از مستمندان را از دیگر ویژگی های استاد اسدی دانست و گفت: دفاع از مستمندان از طریق بیان و عمل عملی می کرد و خود را  در طریق اهل بیت می دانست و در این زمینه کوتاهی نمی کرد.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: اخلاق خوب و برخورد مناسب یکی از ویژگی های بارز حجت الاسلام اسدی بود و با شاگردان خود و دیگر افراد از در مزاح وارد می شد./۹۷۹/

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات