۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۵۱۱۹۳۰
آیت الله سلیمانی:

پیگیری فرمایشات رهبر انقلاب وظیفه اعضای خبرگان است

امام جمعه زاهدان با بیان این که وظیفه خبرگان این است که فرمایشات مقام معظم رهبری در فضای غربت آمیزی قرار نگیرد، گفت: فرمایشات رهبر انقلاب باید با جدیت هرچه تمام تر پیگیری شود.
سلیمانی

آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به جایگاه و عملکرد مجلس خبرگان رهبری گفت: مجلس خبرگان همانگونه که از واژه آن مشخص است یعنی تعدادی از اعضای خبره برای هدف بسیار مهمی گرد هم می آیند.

وی افزود: منظور از خبرویت در اینجا خبرویت فقهی است، افراد از نظر فقهی باید در حدی باشند که بتوانند یک انسان واجد شرایط فقهی، علمی، سیاسی و اجتماعی را برای رهبری جامعه در دست داشته باشد و قدرت تشخیصی دارا باشد که بتواند این مفاهیم را به خوبی درک کند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان این که خبرگان باید درک دقیقی از فقیه جامع الشرایط، شجاع و مدیر بودن رهبر جامعه داشته باشد، اظهار داشت: خبرویت در خبرگان خبرویت متداول در بازار نیست که تنها شامل مسائل سیاسی یا اقتصادی شود.

وی ادامه داد: خبرویت خبرگان فقهی بوده و برای تشخیص یک فقیه جامع الشرایط است، هدف کار خبرگان معرفی رهبر برای جامعه اسلامی و انقلابی است، از زمانی که این نهاد مبارک شکل گرفت دستاوردی مهم داشت که امروز دنیا شاهد آن است که عبارت از تعیین مقام معظم رهبری برای جایگزینی امام راحل است.

آیت الله سلیمانی با ابراز داشت: خود انتخاب رهبر معظم انقلاب به اندازه ای مهم و درست بود که به نظر می رسد اگر مجلس خبرگان در طی این دوران هیچ دستاوردی جز همین دستاورد نمی داشت عظمت آن جایگاه این مجلس را در افکار و انظار عمومی کاملا تثبیت می کند.

وی عنوان کرد: البته مسائل دیگری در دستور کار اعضای خبرگان قرار دارد و منحصر در بحث تعیین رهبری نمی شود؛ نظارت بر رهبر، وجود شرایط رهبری در وجود رهبر، حمایت از رهبر انقلاب، پشتیبانی و جانبداری از مطالبات رهبری و نظارت بر برخی از امور جامعه در راستای امور رهبری جزو وظایف مجلس خبرگان است.

امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: اعضای خبرگان در قالب 6 کمیسیون باید وظایف را عهده دار باشند، یکی از کمیسیون ها پاسداری از مقام ولایت است، امروز وظیفه خبرگان این است که فرمایشات مقام معظم رهبری در فضای غربت آمیزی قرار نگیرد.

وی اضافه کرد: فرمایشات رهبر انقلاب باید با جدیت هرچه تمام تر پیگیری شود، یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب بحث اقتصاد مقاومتی است که در سال جاری هم بر آن مجددا تأکید کردند، اعضای خبرگان وظیفه دارند این مسأله را در حوزه انتخابیه خود به خوبی پیگیری کنند و ببیند که فرمایشات رهبر انقلاب اجرا می شود یا تنها در حد شعار بسنده شده است./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات