۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۵۱۲۱۶۱
امام جمعه ایرانشهر:

سیاست‌های کلان اجرایی به سمت هویت اصلی زنان گرایش ندارد

حجت الاسلام ابطحی با بیان اینکه سیاست‌های کلان اجرایی به سمت هویت اصلی زنان گرایش ندارد، گفت: مسؤولان باید برای حفظ مقام و منزلت زنان به زن خانه‌دار به عنوان یک کارمند بنگرند و برای او حقوق و مزایا در نظر بگیرند؛ چرا که آینده یک ملت در دامان زن پرورش می‌یابد.
حجت الاسلام سید شجاع‌الدین ابطحی، امام جمعه ایرانشهر

حجت الاسلام سیدشجاع‌الدین ابطحی، امام جمعه ایرانشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان گفت: طبق بیانات امام خمینی زنان نیز مانند مردان در ساخت جامعه اسلامی شرکت داشته و حق دخالت در سرنوشت خویش را دارند.

وی افزود: انقلاب اسلامی با بهره گیری از تعالیم نورانی اسلام جایگاه ویژه‌ای برای زنان در نظرگرفته تا در عرصه‌های مختلف اجتماعی توانایی خود را به اثبات رسانده و همچنین از نقش همسری و مادری خود فاصله نگرفته و به مقام والای انسانیت دست یابند.

حجت الاسلام ابطحی با بیان اینکه سیاست‌های کلان اجرایی به سمت هویت اصلی زنان گرایش ندارد خطاب به دولت مردان خاطرنشان کرد: امروزه زنان افزون بر همسرداری و فرزندپروری که مهمترین و اصلی‌ترین کار در جامعه است در بیرون از منزل هم فعالیت انجام می‌دهند؛ درصورتی که طبیعت زن ضعیف‌تر از مرد است و در جوامع امروز زن بیش از ظرفیت خود کار می‌کند.

وی ادامه داد: مسؤولان باید برای حفظ مقام و منزلت زنان به زن خانه‌دار به عنوان یک کارمند بنگرند و برای او حقوق و مزایا در نظر بگیرند؛ چرا که آینده یک ملت در دامان زن پرورش می‌یابد.

امام جمعه ایرانشهر با تأکید بر اینکه غربی‌ها در زمینه شناخت طبیعت زن و چگونگی برخورد با او دچار افراط و تفریط هستند اظهار داشت: نگرش غرب نسبت به زن یک نگرش مبنی بر عدم برابری و تعادل است؛ بنابراین زنان نباید نگاه خود را معطوف به دنیای غرب کنند و فریب تمدن مادی و پر زرق و برق آنان را بخورند؛ چرا که آنان قرن هاست در پی متلاشی کردن نهاد خانواده ایرانی هستند./831/ت303/ب1

ارسال نظرات