۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۵۱۲۲۱۰
آیت الله مدرسی یزدی:

اعضای شورای نگهبان هيچگاه سلايق فردی خود را اعمال نمي‌كنند

عضو فقهای شوراي نگهبان گفت: اعضاي اين شورا هيچ گاه سلايق خاص فردي را بر وظايفي كه در اين نهاد دارند اعمال نمي‌كنند.
آیت الله مدرسی یزدی

به گزارش خبرگزاری رسا، آيت الله سید محمد رضا مدرسي يزدي سالروز تأسیس شورای نگهبان را گرامی داشت و درباره اينكه آيا اعضاي اين شورا از يك جناح سياسي اند، گفت: اعضاي اين شورا اعم از فقها و حقوقدانان معيارهاي قانوني و شرعي دارند كه پايبند آن هستند و بايد باشند.

وي افزود: ممكن است اعضا سلايق خاصي نيز داشته باشند كه آن سلايق اگر عين قانون باشد كه قانوني است و اگر غيرقانوني باشد اعمال نمي‌كنند و حق اعمال هم ندارند.

آيت الله مدرسي يزدي تأكيد كرد: همه اعضا بايد به معيارهاي قانوني اعم از قانون اساسي، قانون عادي و معيارهاي شرعي پايبند باشند كه تا توان دارند پايبند هستند و فكر نمي‌كنم كسي از آنان حاضر باشد يا حتي در فكرش مطرح باشد كه بدون معيار و براساس ملاك و سليقه‌هاي شخصي تصميماتي اتخاذ كند.

وي افزود: شوراي نگهبان به طور يكپارچه تا توان دارد در پي اجراي قانون اعم از قانون اساسي، قانون عادي و شرع است و هيچ گاه بدون حجت شرعي و قانوني كاري و عملي را رد يا تصويب نمي‌كند يا صلاحيتي پذيرفته يا رد نمي‌شود.

اين عضو شوراي نگهبان همچنين حفظ نظام اسلامي از نظر جمهوريت و اسلاميت را منوط به موجوديت اين شورا دانست و تصريح كرد: اگر اين شورا نبود ظاهرا خبري از جمهوري اسلامي هم نبود./۱۳۲۳/۱۰۲/ب2

ارسال نظرات