۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۵۱۲۳۱۲
با حضور اقشار مختلف مردم؛

پیکر مطهر پدر ۲ شهید روحانی بابل تشییع و تدفین شد

پیکر مطهر مرحوم ابوالقاسم الله‌وردی، پدر دو روحانی شهید محمدباقر و محمدرضا الله‌وردی با حضور مردم ولایتمدار بابل تشییع و به خاک سپرده شد.
تشییع پدر شهیدان الله وردی تشییع پدر شهیدان الله وردی تشییع پدر شهیدان الله وردی تشییع پدر شهیدان الله وردی تشییع پدر شهیدان الله وردی تشییع پدر شهیدان الله وردی تشییع پدر شهیدان الله وردی تشییع پدر شهیدان الله وردی تشییع پدر شهیدان الله وردی تشییع پدر شهیدان الله وردی تشییع پدر شهیدان الله وردی تشییع پدر شهیدان الله وردی تشییع پدر شهیدان الله وردی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، امروز با حضور مردم ولایتمدار بابل، پیکر مطهر مرحوم ابوالقاسم الله‌وردی، پدر دو روحانی شهید محمدباقر و محمدرضا الله‌وردی تشییع و پس از اقامه نماز میت به امامت امام جمعه این شهرستان، در گلزار شهدای معتمدی به خاک سپرده شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در مراسم وداع با پیکر آن مرحوم که در امامزاده قاسم بابل برگزار شد، با اشاره به جایگاه پدران شهدا، گفت: از نظر اسلام هیچ شرفی بالاتر از شرف شهادت و جایگاه باعظمت آن نزد پروردگار نیست و شهدا با تقدیم همه هستی خود در مسیر اسلام، معامله گران‌قدری را با خداوند متعال انجام دادند.

وی افزود: پدران و مادران شهدا در مسیر شهادت فرزندان خود بالاترین نقش و عملکرد را داشتند؛ ازاین‌رو نخستین کسانی که مورد شفاعت شهدا قرار می‌گیرند، پدران و مادران این بزرگواران هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی با تأکید بر اینکه باید قدردان ایثار و ازخودگذشتگی شهدا و خانواده‌های آن‌ها باشیم، اظهار داشت: عزت و اقتدار خود را مدیون فرهنگ شهادت و ازخودگذشتگی هستیم؛ زیرا در بستر این فرهنگ بود که خانواده‌های شهدا فرزندان خود را در مسیر شهادت فرستادند.

وی با تجلیل از شخصیت پدر دو روحانی شهید الله‌وردی، گفت: مرحوم الله‌وردی از الگوهای برجسته ایثار و ازخودگذشتگی در مسیر انقلاب است؛ به‌گونه‌ای که آن مرحوم چه قبل از پیروزی انقلاب در سنگر مبارزه با رژیم طاغوت و چه بعد از پیروزی انقلاب به‌ویژه به عنوان یک رزمنده در دوران دفاع مقدس، هم خود در سنگر جهاد و شهادت حضور یافت و هم با تقدیم دو فرزند روحانی شهید و یک فرزند جانباز به انقلاب خدمت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به تقدیم دو روحانی شهید از این خانواده، تصریح کرد: مرحوم الله‌وردی در کنار فرزندان خود در دوران دفاع مقدس حضور یافت و با تقدیم دو فرزند روحانی شهید به انقلاب، مزد و پاداش حضور در این مسیر را گرفت.

وی ادامه داد: مرحوم الله‌وردی بعد از شهادت فرزندان شهید خود به مدت 10 سال از مادر شهیدان الله‌وردی که سال‌ها در بستر بیماری بود، پرستاری کرد و اوج ایثار و جان‌فشانی خود را به نمایش گذاشت.

امام جمعه بابل اضافه کرد: صبر و استقامت خانواده‌های معظم شهدا برگرفته از ایمان بالای الهی آنها بوده و در این مسئله نقش پدران و مادران شهید برجسته و ویژه است.

وی با قدردانی از حضور مردم ولایتمدار دارالمؤمنین بابل برای شرکت باشکوه در این مراسم، اظهار داشت: باید چهره‌هایی مانند مرحوم ابوالقاسم الله‌وردی برای جامعه ما معرفی شوند تا جوانان و نسل‌های انقلاب در کنار قدرشناسی از فداکاری‌های صورت گرفته در مسیر انقلاب، از آنها الگو بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی تأکید کرد: پدران و مادران شهدا برای جامعه ما افتخارآفرین هستند و مادران شهدا به‌ویژه با ایثار و فداکاری خود سند ماندگاری از پیروی از راه سیدالشهدا (ع) و قیام کربلا را به نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به تشییع پیکر مطهر سه شهید در شهرستان بابل در روز شهادت امام صادق (ع)، گفت: شهرستان بابل با تقدیم بیش از هزار و 700 شهید به عنوان پایتخت شهدای شمال کشور شناخته می‌شود و این مهم برگرفته از ایمان الهی این مردم است که در جان‌های آنها ریشه دارد.

گفتنی است، مرحوم ابوالقاسم الله‌وردی پدر دو روحانی شهید محمدباقر و محمدرضا الله‌وردی روز گذشته دار فانی را وداع گفت./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات