۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۲
کد خبر: ۵۱۲۷۶۷
آیت الله سلیمانی:

داعش نتیجه تفکر جبری گری امویون و اعتزالی عباسیون است

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که داعش فرزند نامشروعی است که نتیجه جبری گری امویون و اعتزالی و تفویضی عباسیون است، خاطرنشان کرد: همین فرزند نامشروع امروز به کشتن مسلمان افتخار می کند و شیعه و سنی برایش فرقی ندارد.
آیت الله سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان پنج شنبه در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت امام صادق(ع) در بیت آیت الله نظری خادم الشریعه برگزار شد با اشاره به این که جایگاه ارزشمند ششمین امام شیعیان گفت: تلألو وجودی و درخشش این چهره تابناک به گونه ای است که از کوکب دری تا به شجره مبارک ارتقا و ارتفاع پیدا کرده است.

 

وی با بیان این که فضای دوران امام صادق(ع) دوران خفقان و استبداد، قلدری، دیکتاتوری، حاکمیت شوم اموی بود، افزود: شرایط در آن دوران به گونه ای که در آن دوران خفقان از در و دیوار بلاد اسلامی نه تنها کوفه بلکه مدینه و مکه خون می بارید.

 

آیت الله سلیمانی با اشاره به این که در آن فضای خفقان نهاد مبارک امامت به منطق قرآن به ستاره کم فروع همچون کوکب تبدیل شد، ادامه داد: اما با شرایط جاری در جامعه اسلامی و دعوا بین دو جریان فاسد اموی و عباسی و زمینه خود اشتغالی آنها این فرصت را برای نهاد امامت وجود آورد که کوکب دری به شجره مبارکه زیتونه تبدیل شود.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به این که شجره مبارکه زیتونه به زندگی دو امام همام صادقین و باقرین اشاره می کند، گفت: امام محمد باقر(ع) در دوران امامت خود زمینه و بسترهای لازم را برای ثمره گیری و نتیجه گیری در دوران امام صادق(ع) فراهم کرد.

 

آیت الله سلیمانی با بیان این که در دوران امام صادق(ع) زمینه نهادینه کردن تفکر ولایت، امامت و اسلام ناب محمدی در جامعه بشری فراهم شد، تصریح کرد: آن امام همام با تلاش های علمی و فقهی خود این بستر ارزشمند را فراهم کرد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود به پرورش شخصیت های علمی و دینی بزرگ در دوران امام باقر(ع) و امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: از دامن این شجره مبارکه کسانی پرورش یافتند که نقش بسیار مهی در تبلیغ دین مبین اسلام داشتند و هر یک از این بزرگان استوانه بی نظیر در عالم علمی به درخشش در آمدند.

 

آیت الله سلیمانی ادامه داد: یکی از این شخصیت های بزرگ جابربن حیان بود که 240 رساله شیمی از مکتب امام صادق(ع) از مغز او تراوش می کند و امروز منبع اصلی علمی دنیای بشریت است.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان این که مکتب امام صادق(ع) دنیا را سیراب کرد، افزود: فضایی که در زمان ششمین امام شیعیان به وجود آمد یک فضای باز سیاسی بود و در این فضای باز سیاسی جبهه های گوناگون رخ نمایاند.

 

امام جمعه زاهدان به چهار جبهه اعتقادی، فقهی، سیاسی و عملی در دوران امام صادق(ع) اشاره کرد و با بیان این که علاوه بر این امام صادق(ع) به عنوان یک حلقه از حلقات ذرین و طلایی نهاد امامت جبهه سیاسی، اعتقادی، فقهی و عملی را به زیباترین شکل ممکن مدیریت کردند، گفت: در این فضای باز این جبهه پیدا شد و اگر فضا باز نبود چنین جبهه ای به وجود نمی آمد.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در ادامه سخنان خود به ایجاد اعتقاد جبری گری در آن دوران اشاره کرد و با بیان این که پایه جبری گری را آل امیه ملعون در شام ریختند، تصریح کرد: آل امیه با طرح جبری گری تلاش کردند تا خودشان را از کودتایی که در جامعه اسلامی به وجود آوردند مبرا کنند.

 

آیت الله سلیمانی با بیان این که کودتای شام در زمان حکومت حقه علوی بود، خاطرنشان کرد: اگر اهل سنت، نظام اسلامی را از نوع انتصاب برون بدانند و در دایره انتخاب قرار دهد انتخاب امیرالمؤمنین مقبول عام و خاص است.

 

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در آن مقطع همه با امام علی(ع) به عنوان جانشین پیامبر بیعت کردند و به اصطلاح امروز دموکراسی به زیباترین شکل در انتخاب حکومت امام علی(ع) شکل گرفت و این می شود همان حکومت حقه گفت: اهل سنت امروز نیز در خطب نماز جمعه وقتی بناست پیامبر را یاد کنند وجانشین پیامبر را یاد کنند به امیرالمؤمنین می رسند.

 

امام جمعه زاهدان ادامه داد: آنچه که در شام اتفاق افتاد کودتا بود و اهل سنت در برابر این کودتا وا ماندند اگر بگویند غلط شده باید آن سنگر دفاع را از دست بدهند.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان این که مکتب جبری گری به معنای این است هر چه در عالم تحول به وجود می آید همه زیر سر خدا است و خدا چنین خواست، بیان داشت: آنها حتی جبر را در برابر امام نیز تبلیغ می کنند و بی حیایی را در محضر امام نیز مزه مزه می کنند.

 

وی ادامه داد: نقطه مقابل این تفکر تفکر تفویض و اعتزال است که مؤسس این تفکر بن العباس بودند که داعش بین این دو تفکر متضاد می خواهد حلقه اتصال باشد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: کسی که باید نظام، دین، حقیقت و واقعیت این آیین را پاسداری کند ابرمردی است که از آن عالم آل پیامبر یاد می شود. 

 

آیت الله سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود به شکل گیری جبهه عملی در آن دوران اشاره کرد و گفت: این جبهه از سوی بعضی از اهل تصوف به قول امروزی ها عرفان کاذب به وجود آمد که صوفیان سوری ها برای القای شیطانی به افکار عمومی به ظاهر بی اعتنا به امور دنیوی و ذخایر مادی، اما در در باطن شعبده باز حرفه ای بودند.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از سخنان خود به جبهه فقه و فقاهت اشاره کرد و با بیان این که آنهایی که تلاش کردند باب اهل بیت مسدود باشد در صدد هستند شعاع وجودی اهل بیت(ع) نیز ندرخشد، افزود: این دسته باید در برابر علم، علم بیاورند در برابر اعتقاد نیز اعتقاد بیاروند و در برابر فقه نیز فقه بیاروند..

 

آیت الله سلیمانی با بیان این که دانشگاه الازهر مصر پس از 14 قرن تازه به این نتیجه رسید که در خصوص اولی الامر اشتباه کرده اند، بیان داشت: اولی الامر باید کسی باشد که حداقل یک مقداری با پیامبر گرامی اسلام خوانا بوده و تطبیق داشته باشد.

 

وی با بیان این که آنها 14 قرن مسیر غلط طی کردند و اولی الامر گم شد، افزود: حاصل غلط بودن مسیر پدیده شومی مثل تکفیری های داعش می شود.

 

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که داعش فرزند نامشروعی است که نتیجه جبری گری امویون و اعتزالی و تفویضی عباسیون است، خاطرنشان کرد: همین فرزند نامشروع امروز با کشتن مسلمان افتخار می کند و شیعه و سنی برایش فرقی ندارد.

 

آیت الله سلیمانی با اشاره به این که این آشفتگی بازار و به هم ریختگی علم و هرج و مرج فهم باید سامان داده شود، تصریح کرد: قرآن کریم می گویند که امام صادق و امام محمد باقر(ع) و مکتب متعالی آنها قدرت سامان دادن این هرج و مرج را دارا است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جبهه سیاسی دوران امام صادق(ع) اشاره کرد و با بیان این که مدیریت جبهه سیاسی سخت ترین مدیریت آن دوران بود، گفت: جبهه سیاسی دوران امام صادق(ع) با جبهه سیاسی دوران امام حسین(ع) دارای دو تفاوت مهم بود.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان این که در زمان امام حسین(ع) تنها یک جبهه سیاسی در برابر امام حسین(ع) قرار داشت، خاطرنشان کرد: در این جبهه سیاسی نیز فردی به نام یزید قرار داشت که از او به عنوان فردی شراب خوار، قاتل نفس محترم، سگ باز و آلوده و کثیف یاد می کردند.

 

آیت الله سلیمانی با بیان این که اما جبهه سیاسی زمان امام صادق(ع) از سوی منصور مدیریت می شد که ویژگی های و خصلت های یزید را نداشت، گفت: منصور و سفاه که در جبهه سیاسی دوران امام صادق(ع) قرار داشتند فرزندان عباس بودند.

 

وی با بیان این که جبهه سیاسی دوران امام حسین(ع)یزدید و امویون بودند که امویون از جلو قداره بسته بودند، افزود: در زمان امام صادق(ع) این گونه نبود و عوام جبهه مقابل امام را از نزدیکان بودند و دشمنی منصور با امام صادق(ع) همانند دشمنی یزید با امام حسین(ع) نبود و در میدان با آن حضرت نجنگید.

 

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با بیان این که حکام فاسق زمان امام صادق(ع) با طرز مرموزانه ای به شهادت رساندند، افزود: اما مدیریت هوشمندانه سیاسی امام صادق(ع) در انتخاب وصی برای خود بر اساس ضرورت و نیاز زمان بود.

 

آیت الله سلیمانی با بیان این که امام صادق(ع) در جبهه سیاسی تنها یک وصی برای خود انتخاب نکرد و این یک هوشمندی در این جبهه بود، گفت: در دوران امام صادق(ع) دوستانی که بتوانند لنگرگاه او باشند نبودند و آن امام همان توانست جبهه ریاکاری و تزویر زمان را مدیریت کند./۹۵۰/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات