۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۵۱۲۸۰۲
آيت‎الله طباطبايي‎نژاد:

جدال سياسي با آل‎سعود مانع از حضور مردم در حج نشود

امام جمعه اصفهان با اشاره به جدال سياسي بین ایران و عربستان و بي‎كفايتي آل‎سعود، گفت: تا جايي كه ما مي‎توانيم بايد حج را به جا بياوريم و نباید خانه خداوند را خالي گذاشت؛ هرچند ما آل‎سعود را لايق خادمي حرمين شريفين نمي‎دانيم.
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در اصفهان، آيتالله سيديوسف طباطبايينژاد در خطبههاي اين هفته نماز جمعه اصفهان كه در مصلاي امام خميني(ره) برگزار شد، با اشاره به  تسليت ايام شهادت امام صادق(ع)، گفت: تشكر ميكنم از مردم اصفهان كه كم كم دهه صادقيه را برگزار ميكنند، آنچه كه ما داريم از امام صادق(ع) است، به دليل آنكه يك فرصت 12 ساله اتفاق افتاد كه بنياميه منقرض شده بودند و بنيالعباس هم تازه روي كار آمده بودند، ولي زمان امام سجاد(ع) و امام باقر(ع) و امامان بعد از امام صادق(ع) فرصتي براي تبليغ دين نبود.

وي ادامه داد: بيش از چهار هزار نفر از امام صادق(ع) روايت نقل كردهاند، برخي از شاگردان آنان 30 هزار روايت از ايشان نقل كردهاند، اين روايتها در دسترس ما قرار گرفته است و اميدوارم كه همواره اين ايام را گرامي بداريم، امام صادق(ع) به مصادف فرمودند «مجادلة الصيوف اهون من طلب الحلال»، يعني شميشر زدن بسيار راحتتر از به دست آوردن روزي حلال است، بايد در كسبهايمان بسيار دقت كنيم.

نماينده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبري با اظهار قدرداني نسبت به تشييع جنازه شهدا توسط مردم ايران و اصفهان، ابراز كرد: اين تشييع جنازه بسيار باشكوه بود، به نحوي كه بعضي از افراد ساعاتي را در آفتاب و گرما براي حضور در اين كار منتظر ماندند و بدانيد كه شهدا دست ما را ميگيرند، بايد از خداوند تشكر كرد كه اين روحيه انقلابي از ما گرفته نشده است و ما همچنان انقلابي هستيم.

وي با اظهار تسليت به مناسبت درگذشت آيتالله فيروزيان، خاطرنشان كرد: من ایشان را در 80 سالگي ديدم كه خودشان پشت يك ماشين پيكان قديمي مينشست و از اصفهان به سمت سيستان و بلوچستان ميرفتند تا در آنجا مسجد بسازند، ايشان يك منبري و خطيب بسيار عالي بودند، بيكار نبودند، اميدواريم كه ايشان با ائمه(ع) محشور شوند.

آيتالله طباطبايينژاد با گراميداشت دهه كرامت و تولد حضرت معصومه(س)، ابراز كرد: تولد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) در اين دهه قرار دارد و همچنين روز دختر نيز در روز تولد حضرت معصومه(س) قرار دارد، مرحوم آيتالله مرعشي نجفي بيش از 60 سال اولين نفري بود كه وارد حرم حضرت معصومه(س) ميشد.

وي اظهار كرد: اميدوارم كه دختران و زنان ما ارزش خودشان را پيدا كنند و بدانند همانطور كه امام(ره) ميفرمايند ارزش زن به اين نيست كه خود را براي ديد مسموم ديگران آرايش بكند، بلكه بايد جامعه و مردان را بسازد، بايد مدير و پزشك باشد اما با حفظ ارزشهاي اسلامي و بداند كه اگر ارزشهاي اسلامي را حفظ نكند ملعبه دست مردان است، در اروپا از زن به عنوان يك كالا و عروسك استفاده ميكنند.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان كرد: نگاه به نامحرم تيرزهرآلود است و هم صياد و هم شكار را ميكشد، اميدواريم خداوند متعال به همه زنان و دختران ما عفت و حجاب بدهد، كسي نميگويد زن و دختر در خانه و آشپزخانه بشيند، اصلا از نظر اسلام واجب است كه زن درس بخواند، بعضي از بيماريها فقط بايد پزشك زن داشته باشد، براي دندانپزشكي بايد زن باشد، اگر دكتر باشد با حفظ ارزشهاي اسلامي ارزش و معنويت خود را حفظ كنند.

وي با اشاره به آغاز هفته حج، اظهار كرد: بعضيها از رفتن به حج ميترسند و اظهار نگراني ميكنند، اما نبايد بترسند و بعضيها ميگويند نبايد حج برويد، دعواي سياسي ما با عربستان يك چيز است و حج چيز ديگري، تا جايي كه ما ميتوانيم بايد حج را به جا بياوريم، خانه خداوند را نبايد خالي گذاشت، ما آلسعود را لايق خادمي حرمين شريفين نميدانيم و انشالله هيچ خطري نيست و با حج مقبول باز ميگردند.

آيتالله طباطبايينژاد با اشاره به سالگرد آغاز نماز جمعه، افزود: اولين نماز جمعه به امامت مرحوم آيتالله طالقاني برگزار شد كه اين روز را گرامي ميداريم و اميدوارم سفارشهاي امام راجع به حضور در نماز جمعه عملي شود و اکنون در نزديك به نهصد مكان نماز جمعه برگزار ميشود.

وي همچنين با يادآوري عمليات مرصاد، ابراز كرد: بعد از اينكه جنگ به اتمام رسيد و امام(ره) قطعنامه 598 را قبول كردند، منافقان و صداميان به فكر افتادند كه از غرب به ايران حمله بكنند و تا نزديك كرمانشاه آمدند اما با حضور عزيزان بسيجي، سپاهي و ارتشي اينها رفتند و منافقان پليد را همانجا به خاك سپردند و وسايل جنگي فراواني را به غنيمت گرفتند.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: در واقع سركوبي براي منافقان و حاميان آنان بود كه نشان داد كه آنان هيچ غلطي نميتوانند بكنند حتي اگر با داعشيها همصدا شوند، اين منافقان همان داعشيها هستند، حواس ما بايد جمع شود كه اگر اينان را پيدا كرديم و شناختيم معرفي بكنيم كه در كشور ريشه ندوانند./914/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات