۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۵۱۲۸۱۹
آیت الله صفایی بوشهری:

مسؤولان کشور به اقدامات اخیر آمریکا پاسخ شایسته دهند

امام جمعه بوشهر گفت: مسؤولان باید بدانند ماهیت آمریکا همین بوده و رهبری هم بارها غیرقابل اعتماد بودن سران این کشور را تذکر داده اند؛ پس لازم است به اقدامات آمریکا پاسخ متناسب و شایسته بدهند.
آیت الله صفایی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در خطبه های نماز جمعه بوشهر با تبریک پیش رو بودن ولادت حضرت معصومه(س) گفت: این بانو جزء بانوان ممتاز در اسلام بوده و یکی از ویژگی های این حضرت شفاعت در آخرت است.

وی افزود: حرکت ولایتمدارانه و هجرت حضرت معصومه(ع) منجر به انقلاب تاریخی شد که ثمره آن تشیع عمیق و کشف و فهم اسلام راستین در ایران برای تجلی اسلام ناب محمدی در جهان است که یکی از آثار آن حوزه های علمیه است.

خطیب جمعه بوشهر در ادامه سخنان خود جنایات رژیم متحجر آل سعود در کشتار مردم یمن و محاصره اقتصادی و دارویی آنان را محکوم کرد و گفت: مردم یمن در طول تاریخ اسلام هیچگاه مشکلی برای این دین الهی ایجاد نکردند؛ آنها هم مسلمانند و عرب زبان هستند،  این درحالی است که عربستان که خود مدعی مسلمانی است با مردم مسلمان یمن می جنگد.

وی افزود: مردم یمن دچار بیماری وبا شدند و از طرفی عربستان سعودی آنها را تحریم اقتصادی و دارویی کرده است و بسیاری از کودکان در این کشور به بیماری وبا مبتلا شده اند.

آیت الله صفایی بوشهری به تحریم مجدد ایران توسط آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکا هر شبانه روز جلسه ای برای تحریم ایران می گیرد و هر کسی در این کشور می خواهد حرفی بزند ایران را تحریم می کند. اخیراً هم عنوان می کند که برجام را زیر پا می گذاریم، مگر تا به حال به آن عمل می کردید؟!

امام جمعه بوشهر ادامه داد: به مسؤولان کشور مجدداً اعلام می کنیم که ماهیت آمریکا همین است و مقام معظم رهبری بارها بر بی اعتمادی به آمریکا تذکر داده اند و باید به هدایت رهبری توجه کرد.

وی بیان داشت: آمریکا در حال حاضر تحریم ها را گسترده تر کرده و از سویی با فشار آوردن به کشورهای عربی، آنها را علیه ایران متحد می کند؛ آمریکا باید بداند که ملت ایران شجاع بوده و هرگونه تهاجمی را تمام قد پاسخ می دهد و تحت تاثیر تحریم ها قرار نخواهد گرفت.

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه هفته کارآفرینی را گرامی داشت و ابراز کرد: آینده بوشهر به ویژه در صنایع دانش بنیان پیشرفته است و باید کوشش کرد فرزندان را با مهارت های شغلی آشنا کرد؛ از این رو جوانان باید در مراکز  فنی حرفه ای آموزش و مهارت های لازم را ببینند.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: به زودی در استان بوشهر دو راکتور هسته ای احداث می شود و به 10هزار نیرو برای کار نیاز دارد؛ به همین دلیل جوانان باید متناسب با فرصت های شغلی مهارت های لازم را ببینند تا در این مرکز بتوانند فعالیت کنند.

امام جمعه بوشهر خواستار تاسیس مدارس اقتصادی توسط آموزش و پرورش شد و گفت: در حال حاضر مدرسه هسته ای در بوشهر در حال احداث است./833/پ۲۰۱/ب۱  

  

 

 

ارسال نظرات