۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۵۱۳۰۸۷
نیلچی زاده:

طلاق بدترین راهکار برای کاهش مشکلات زندگی مشترک است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه طلاق راهی برای کاهش مشکلات نیست، گفت: طلاق مساله‌ای ناگوار است؛ از این رو زوجین نباید به آسانی درباره آن تصمیم بگیرند.
نیلچیزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فروغ نیلچی‌زاده، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در سلسله‌ مباحث سبک زندگی(مهارتهای خانواده) که در تالار شیخ صدوق ره آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: انسان با خودسازی می‌تواند عالمی را تغییر دهد.

وی با بیان اینکه تحمل رنج برای انسان زمانی ارزشمند و شایسته است که آن تحمل از پشتوانه حکم عقلی و الهی برخوردار باشد، ابراز کرد: انسان اگر از روی نادانی و جهالت رنجی برای خود ایجاد کند سپس به تحمل آن اقدام کند شایسته و نیکو نخواهد بود.

نیلچی زاده طلاق را آخرین راه حل در رفع مشکلات زوجین دانست و بیان داشت: طلاق مساله‌ای ناگوار است بر همین اساس تصمیم گرفتن برای طلاق را نباید آسان گرفت، طلاق زمانی برای زوجین مفید خواهد بود که هر دو راه‌ حل‎های مختلفی را برای رفع مشکلات زندگی مشترکشان امتحان کرده باشند و بدون آن که به نتیجه مطلوب دست یابند با افزایش مشکلات نیز مواجه شده باشند در این هنگام است که طلاق مفید خواهد بود.

استاد حوزه علمیه در ادامه با تاکید بر اینکه طلاق راهی برای کاهش مشکلات نیست، گفت: زوجین قبل از آن که به طلاق فکر کنند نخست باید به کاهش مشکلات زندگی مشترکشان بیاندیشند چرا که طلاق در مرحله اول برای زوجین آرامش کاذب ایجاد می‌کند اما پس از مدتی دغدغه‌های درونی آنان را افزایش خواهد یافت.

وی با تاکید بر اینکه سبک زندگی انسان مسلمان باید قرآنی باشد، تصریح کرد: در زندگی مشترک اگر زوجین براساس آیات الهی و موازین دینی عمل کنند زندگی ایمانی و توام با آرامش را خواهند داشت. آرامش حقیقی روزی کسی می‌شود که ارتباط و انس دائمی با خداوند داشته باشد.

این استاد حوزه علمیه در ادامه اذکار را راهی برای رسیدن به آرامش بیان کرد و اظهار داشت: ذکر الهی وسیله‌ای برای اتصال ذاکر به مذکور است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات