۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۵۱۳۵۱۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

بازارگردی و خرید سوغات سفر معنوی حج را تحت‌الشعاع قرار ندهد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به زائران بیت‌الله الحرام، گفت: مراقب باشید بازارگردی و خرید سوغات سفر معنوی حج را تحت‌الشعاع قرار ندهد.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در همایش متمرکز زائران حج تمتع که با حضور زائران اعزامی امسال برگزار شد، اظهار کرد: حج به‌اندازه‌ای مهم است که یک‌بار انجام آن برای یک عمر کافی است و به‌نوعی پشتوانه زندگی انسان است.

وی با بیان اینکه حج حرکتی اجتماعی است که بایدها و نبایدهایی دارد و باید به آن توجه کرد، افزود: زائران باید قبل و حین سفر نکاتی را مدنظر قرار دهند که پاک کردن مال، حلالیت طلبیدن، توجه به نحوه قرائت و اصلاح آن، صبر و شکیبایی پیشه کردن در زمره آنها است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی حج را جمیع فضیلت‌ها خواند که انجام این فریضه به انسان تولد دوباره‌ای می‌بخشد و سبب پاکی گناهان افراد می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: در این سفر باید مقصد و مقصود مورد توجه قرار گیرد تا روح ما دگرگون شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی به زائران توصیه کرد تا سوغات و بازارگردی این سفر معنوی را تحت‌الشعاع قرار ندهد تا از عبادت بازبمانند و هدف را گم کنند.

وی البته بر هماهنگ بودن با کاروان و روحانی و رعایت قوانین عربستان در حین سفر هم تأکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی توصیه‌هایی هم برای بعد از سفر به زائران داشت و با تأکید بر پرهیز از بیان نقطه‌ضعف‌های یکدیگر و ضرورت پوشاندن آنها، اظهار کرد: ولیمه دادن واجب نیست؛ اما قرار نیست که چند هزار نفر را دعوت کنیم، بلکه می‌توان آن را مدیریت کرد.

وی بر کسب باقیات‌الصالحات در قالب ولیمه اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر زائرسرایی را برای زائران امام رضا(ع) در مشهد می‌سازیم و چه خوب است که حاجیان با کمک به ساخت این زائرسرا برای خود باقیات‌الصالحات به جا بگذارند.

محمدباقر قاصری، مدیر حج و زیارت خراسان شمالی هم در این مراسم به بیان توصیه‌های به زائران پرداخت و نسبت به احترام گذاشتن به قوانین عربستان تأکید کرد.

وی با تأکید بر اینکه زائران از بردن وسایل اضافه پرهیز کنند، اضافه کرد: نخستین زائران استان هجدهم یا نوزدهم مردادماه به حج تمتع اعزام می‌شوند./9314/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات