۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۵۱۴۰۰۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

کمرنگ شدن تقوا در جامعه سبب پررنگی طلاق شده است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: بر اساس آموزه‌های قرآنی اگر فرهنگ تقوا در جامعه دینی پررنگ شود، طلاق کمرنگ می‌شود و هر جا دیدیم طلاق افزایش یافته یعنی بنیه معنوی جامعه و تقوا کاهش یافته است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در پنجاه و نهمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان که با موضوع آسیب‌شناسی طلاق برگزار شد، اظهار کرد: بررسی و کنکاش و طرح نگاه‌های متفاوت در مورد طلاق سبب یافتن علت طلاق در جامعه و آسیب ریشه‌یابی آن می‌شود.

وی با تأکید بر ریشه‌یابی طلاق و مقابله به علل آن، اضافه کرد: باید بررسی شود تا ببینیم در حالی که انسان از لحاظ روان‌شناسی به دنبال وصل کردن است چرا به فصل و جدایی تن می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه یک عامل آن این است که از اصل انسانی دور شده‌ایم، اظهار کرد: اگر اصل انسانی انسان که همان کرامت است محفوظ بماند، فرد هیچ‌گاه تن به فصل‌ها و جدایی‌های ذلت‌بار نمی‌دهد.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با اشاره به آیات سوره طلاق در قرآن، اظهار کرد: جالب است بدانید مهم‌ترین آیات مربوط به تقوا در سوره طلاق آمده که این پیام دارد.

وی ادامه داد: پیام آیات سوره طلاق این است که اگر فرهنگ تقوا در جامعه دینی پررنگ شود، طلاق کمرنگ می‌شود و هر جا دیدیم طلاق افزایش یافته؛ یعنی بنیه معنوی جامعه و تقوا کاهش یافته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: اگر تقوا پشتوانه زندگی مردم باشند تن به طلاق نمی‌دهد؛ زیرا طلاق آخرین دوای درد است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: یکی از نکات زیبای معارف اسلامی این است که طلاق عرش خداوند را به لرزه درمی‌آورد و اگرچه حلال است؛ اما حلالی است که عرش خدا را به لرزه درمی‌آورد.

وی افزود: طلاق کار حلالی است که می‌خواند زندگی‌ها را از بن‌بست خارج کند؛ اما متأسفانه در فرهنگ جامعه امروز نخستین راه‌حل را طلاق می‌دانند در حالی که این برخلاف فرهنگ اسلامی و دینی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه اسلام بن‌بست ندارد اما طلاق نخستین راهکار برای مشکلات و بحران‌های خانوادگی نیست، تصریح کرد: باید این موضوع را در تبلیغات و آموزش‌های خود برجسته کنیم تا همه مردم بدانند که طلاق آخرین راهکار برای شکستن بن‌بست‌های زندگی است./9314/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات