۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۵۱۴۴۸۳
به مناسبت دهه کرامت:

آستان مقدس امامزاده ابوالحسن در شهر ری غبارروبی شد

همزمان با ایام دهه کرامت آیین غبار روبی آستان مقدس امامزاده ابوالحسن(ع) در شهرری برگزار شد.
امام زاده ابوالحسن ع امام زاده ابوالحسن ع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با ایام دهه کرامت آیین غبار روبی آستان مقدس امامزاده ابوالحسن(ع) به همت اداره اوقاف و امورخیریه استان تهران پس از قرائت زیارت نامه این امامزاده واجب التعظیم توسط حاج احمد زین العابدین و مداحی در شهرری برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام اوتارخانی رییس ادامه اوقاف و امور خیریه شهرستان ری، هدایت الله جمالی پور معاون استاندار و فرمادار ویژه شهرری، محسن علیجانی نماینده مجلس شورای اسلامی، معاون شهردار منطقه بیست، مدیران بقاع متبرکه و محبان خاندان اهل بیت(ع) حضور داشتند.

حجت الاسلام اوتارخانی، هدایت الله جمالی پور، محسن علیجانی و اعضای هیئت امنای امامزاده ابوالحسن(ع) پس از تن کردن لباس آبی رنگ خدامی آیین غبار روبی را آغاز کردند.

در این مراسم نذورات مردمی از داخل ضریح مطهر امامزاده ابوالحسن(ع) جمع‌آوری و سپس ضریح و قبر مطهر با گلاب ناب کاشان شستشو داده شد.

گفتنی است نسب امام زاده ابوالحسن(ع) با چهار واسطه به امام جعفر صادق(ع) مى رسد، و از بقاع متبرکه شهرری به شمار می‌رود. زیارت مضجع شریف این امام زاده عظیم شان در گفتار بسیاری از بزرگان همچون حضرت آیت‌الله مجتهدی تهرانی که فرمودند: اگر کسی به زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مشرف شود و امامزاده ابوالحسن(ع) را بشناسد و آنجا نرود به خود جفا کرده است، بسیار توصیه شده است.

این امام زاده در خیابان شهید رجایى، خیابان امامزاده ابو الحسن(ع) واقع شده است./813/پ۲۰۳/ب۱

 

ارسال نظرات