۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۵۱۴۷۱۹
امام جمعه ایرانشهر:

کاهش نرخ رشد جمعیت نتیجه دوری از فرهنگ اسلامی است

امام جمعه ایرانشهر با بیان اینکه امروز در ایران اسلامی با بحران جمعیت مواجه هستیم، گفت: تنها راه دستیابی به ثبات فرهنگی در جمعیت بازگشت به فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی است.
حجت الاسلام سید شجاع‌الدین ابطحی، امام جمعه ایرانشهر

حجت الاسلام سید شجاع‌الدین ابطحی، امام جمعه ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان گفت: یکی از عمده‌ترین پایگاه‌های معنویت ایران، وجود امامزادگان عظیم‌الشأن و در رأس آنها امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) است.

وی افزود: حضور این بزرگواران به ویژه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) که چون خورشیدی در خاک ایران می‌درخشد سبب دلگرمی و توسل مردم شیعه و سنی نه تنها در داخل کشور بلکه در خارج از ایران نیز شده است.

حجت الاسلام ابطحی با اشاره به اهمیت حوزه علمیه قم بیان کرد: در کنار حرم حضرت معصومه(س) بزرگترین حوزه علمیه جهان تشیع وجود دارد که مبلغان آن به سراسر عالم گسیل می‌شوند و مکتب اهل بیت(ع) را تبلیغ می‌کنند.

وی راه رسیدن به ثبات فرهنگی و‌ معنوی را بازگشت مردم به فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم ثبات فرهنگی در جامعه ایجاد کنیم باید تمام فعالیت‌های فردی نظیر غذا، لباس، زبان و همچنین فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی خود را به احکام شریعت اسلامی و سیره اهل بیت(ع) گره بزنیم.

امام جمعه ایرانشهر بحران جمعیت در جامعه را زاییده‌ فاصله گرفتن از فرهنگ اسلامی معرفی کرد و اظهار داشت: اسلام رکن اصیل یک جامعه را جمعیت آن می‌داند و کمبود جمعیت نعمتی برای جامعه به حساب نمی‌آید؛ یعنی ما به دست خودمان تیشه به ریشه خود زده‌ایم؛ چرا که هیچ کشوری مثل ایران با بحران جمعیت مواجه نیست.

وی تصریح کرد: آستان قدس رضوی یک ظرفیت جهانی دارد که تولیت این آستان با بکارگیری رویکردهای جدید و طرح‌های خلاق، حرم مطهر را به بزرگترین پایگاه معنوی جهان اسلام تبدیل کرده که حتی در خارج از کشور هم از انوار معنوی آن حضرت استفاده می‌کنند./۸۳۱/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات