۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۵۱۴۷۷۳
مدیر حوزه های علمیه لرستان مطرح کرد؛

تبیین نگاه دین به جایگاه دختران راه مقابله با نگاه های انحرافی

مدیر حوزه های علمیه لرستان بهترین نگاه برای حفظ جایگاه دختران را نگاه اسلام خواند و گفت: با تبیین دستورات دینی می توان جایگاه دختران را در جامعه اسلامی از نگاه های انحرافی مصون ساخت.
مدیر حوزه های علمیه لرستان

حجت الاسلام علی میناپور، مدیر حوزه های علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان جایگاه دختران در جامعه اسلامی بیان داشت: جایگاه این قشر به تناسب وظیفه و رسالتی است که در خانواده بر عهده دارند و از دیدگاه قرآن، پیامبر اسلام و ائمه معصومین(ع) جایگاه ویژه ای برای این قشر بیان شده است.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به جایگاه دختران برای حفظ عزت، شأن و منزلت این قشر افزود: نگاه به جایگاه این قشر موجب مصون سازی دختران در برابر آسیبهای غربی می شود.

مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به ورود خدشه به جایگاه واقعی دختران در جامعه اسلامی اظهار داشت: شناسانده نشدن جایگاه واقعی دختران و بانوان از عوامل مهم بروز آسیبها است.

وی با تأکید بر ضرورت توجه مسؤولان به این مهم خاطرنشان کرد: متولیان امر، مسؤولان فرهنگی، حوزه های علمیه، مبلغان و مراکز علمی و دانشگاهی باید در راستای تبیین جایگاه اجتماعی بانوان نقش آفرینی کنند.

حجت الاسلام میناپور ادامه داد: راه مقابله با نگاه های انحرافی به جایگاه دختران تبیین و ترویج نگاهی که اسلام برای بانوان و دختران ترسیم کرده است.

وی بانوان بزرگ اسلام و معصومین(ع) را بهترین الگوی عملی خواند و گفت: برای جلوگیری از رواج آسیبها باید الگو های اسلامی را به جوانان معرفی کرد.

مدیر حوزه های علمیه لرستان با گرامی داشت دهه کرامت اظهار داشت: جامعه ما مدیون حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) است، کرامت ما انسانها به دانستن ارزشها است و با تبیین ارزشها باید در ارتقا معنویت جامعه تلاش کنیم.

حجت الاسلام میناپور یادآور شد: غفلت از ارزشها موجب ترویج برنامه های فرهنگی غرب شده و جوانان به سمت فرهنگ و دسیسه های غربی گرایش پیدا می کنند و این مهم باید مهورد توجه ویژه قرار گیرد./9459/ت302/ب1

ارسال نظرات