۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۵۱۵۳۲۰
امام جمعه کوهبنان مطرح کرد؛

ضرورت ترویج فرهنگ رضوی و معارف اهل بیت در جامعه

حجت الاسلام جعفری گفت: فرهنگ رضوی و معارف اهل بیت(ع) باید در جامعه به ویژه در بین نسل جوان به خوبی ترویج داده شود.
امام جمعه کوهبنان

حجت الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، به تبیین جایگاه حضرت معصومه (س) و امام رضا(ع) پرداخت و اظهار کرد: وجود امامزادگان در ایران اسلامی از جایگاه ویژه و خاصی برخوردار است و حضرت معصومه (س) و برادر این بانوی بزرگوار از شأن و منزلت والایی برخوردار هستند؛ که باید همگان از وجود این گوهرهای ارزشمند بهره ببریم.

وی با بیان اینکه حرم مطهر حضرت معصومه(ع) و امام رضا(ع) کانون امید تمام عاشقان و مظلومان جهان شده است، افزود: در دهه کرامت باید باورها و برداشت ‌های مردم نسبت به امامزادگان مورد توجه قرار گیرد و نام‌گذاری ارزشمندی بوده که حد فاصل میلاد حضرت معصومه (س) تا میلاد امام رضا (ع) را دهه کرامت نام ‌گذاری کرده‌اند.

امام جمعه کوهبنان بیان کرد: از این رو دهه کرامت بهترین فرصتی است تا به فعالیت های فرهنگی ارزش بیشتری داده شود تا بار فکری و فرهنگی خاصی برای ملت ایران به ارمغان آورد از این رو باور، دفاع، ایمان  و ایستادگی مردم در کنار امامزادگان محقق می شود.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین فعالیت های ائمه اطهار (ع) تربیت شاگردان و شخصیت های علمی و دینی بود تا آموزه های اسلام را بین مردم گسترش دهند، تصریح کرد: امام رضا (ع) و خواهر بزرگوارشان نیز از این امر مستثنی نبودند و همواره تلاش گسترده ای را برای اعتلای علم و دانش اسلامی به عمل می آوردند.

وی ادامه داد: حضرت معصومه(س) با حضور خود در سرزمین ایران و به ویژه شهر قم سبب شدند عالمان و دانشمندان از اقصی نقاط دنیا و ایران هجرتی ذیل هجرت حضرت به قم داشته باشند که این مسأله انقلابی در کرسی های دروس دینی بود.

امام جمعه کوهبنان یادآور شد: بارگاه منور امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و سایر اهل بیت(ع) سرمایه ‌های معنوی کشور هستند و در ایجاد آرامش روحی افراد موثر است که نسل جوان باید در راستای منغتنم شماردن این فرصت تلاش کنند.

حجت الاسلام جعفری با تأکید بر اینکه ترویج فرهنگ رضوی، معارف اهل‌ بیت(ع) و ایجاد شور معنوی در جامعه باید در اولویت قرار گیرد، خاطرنشان کرد: فرهنگ رضوی و معارف اهل بیت(ع)  باید در بین نسل جوان ترویج داده شود./۹۷۰۹/ت302/ب1

ارسال نظرات