۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۵۱۵۳۹۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

حوزه علمیه کانون تربیت سربازان امام زمان است

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران داشتن دغدغه برای جامعه و دین را نیاز حرکت و پویایی برای طلاب دانست و گفت: حوزه‌های علمیه کانون تربیت سربازان امام زمان(عج) است و باید رفتار و منش طلاب حوزه های علمیه مهدوی و در جهت رضایت حضرت ولی عصر(عج) باشد.
 شکریان در جمع طلاب  شکریان در جمع طلاب  شکریان در جمع طلاب  شکریان در جمع طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امشب در جمع طلاب مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) بابل در منطقه وانا با بیان قدرشناسی از فرصت دوران طلبگی، گفت: حضور در فضای حوزه علمیه و در جمع طلاب به انسان نشاطی مجدد می بخشد و این فضای علمی، معنوی ومقدس فضایی منحصر به فرد است.

وی افزود: طلاب باید قدردان فرصت کسب معارف دینی باشند و در کنار تحصیل به خودسازی و مراقبت از خود بپردازند تا فضایل معنوی در کنار کسب علم در آن ها پرورش یابد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران نیاز جامعه امروز را به روحانیت مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: امروز با حجم بالای شبهات و انواع طرح های دشمنان برای انحراف جامعه اسلامی مواجه هستیم که برای مقابله با این نقشه ها به روحانیتی فاضل و مهذب ضروری است.

استاد حوزه علمیه بر لزوم سعی و ممارست در کسب معارف پرداخت و تاکید کرد: علما و مراجع بزرگ دینی با تلاش های زیاد و عطش یادگیری معارف دینی و علوم اسلامی توانستند به این درجات دست پیدا کنند و بر اساس آیه شریفه قرآن انسان تنها با سعی و کوشش می تواند صاحب مدارج عالیه گردد.

حجت الاسلام شکریان با گرامیداشت دهه کرامت، خاطرنشان کرد: امروز به برکت حضرت فاطمه معصومه(س) حوزه علمیه قم امروز به پایگاه مهم نشر معارف دینی و اهل بیت(ع) تبدیل شده است و ما نیازمند بهره گیری شعاع معنوی نور اهل بیت(ع) در مسیر خدمتگذاری به دین هستیم.

وی افزود: توسل به اهل بیت(ع) و گام برداشتن در مسیر ولایت موجب حفاظت انسان و دستگیری در مسیر پرپیچ و خم فتنه ها می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این مطلب که در عصر غيبت وظيفه خدمت رساني ديني به علما و طلاب سپرده شده است، گفت: ارزش خدمت به دین قابل قیاس با هیچ کار دیگری نیست زیرا علما و مبلغان دینی در مسیر پیامبران گام بر می دارند.

وی ادامه داد: روحانیت در طول تاریخ پبشگام در عمل به اسلام بودند و باید طلاب به گونه ای خود را بسازند که مردم از روی عمل و رفتار آن ها جذب دین شوند.

حجت الاسلام شکریان توجه به امور تهذیبی را نیاز طلاب حوزه های علمیه بیان کرد و گفت: یکی از وظایف مهم روحانیت در کنار تهذیب نفسانی و عمل به اخلاق دینی، توجه به محیط پیرامون و عمل به وظیفه تبلیغ دین و نشر فضایل اخلاقی در سطح جامعه است.

وی با اشاره به ضرورت تربیت طلاب تراز انقلاب در حوزه های علمیه، اظهار داشت: خواستگاه اصلی نظام جمهوری اسلامی از حوزه های علمیه است و از این رو حوزه های علمیه باید با حفظ عقبه های فکری و معنوی حوزه های علمیه و هم در تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب و پرورش طلاب انقلابی سعی در حفظ و پویایی نظام اسلامی شوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی داشتن دغدغه برای جامعه و دین را نیاز حرکت و پویایی برای طلاب دانست و تصریح کرد: حوزه‌های علمیه کانون تربیت سربازان امام زمان(عج) است و باید رفتار و منش طلاب حوزه های علمیه مهدوی و در جهت رضایت حضرت ولی عصر(عج) باشد./1313/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات