۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۵۱۵۴۹۴
امام جمعه شهر ‌آوج:

خودباوری راه رسیدن به ثبات فرهنگی است

امام جمعه شهر ‌آوج گفت: برای رسیدن به ثبات فرهنگی باید به این باور برسیم که خود منابع مفید و لازم را دارا هستیم، در واقع باید به توانمندی خود اعتماد کرده و سرمایه گذاری کنیم و در جهت تولید و صادرات فرهنگی تلاش کنیم.
امام جمعه آوج

حجت الاسلام سید ضیاءالدین هاشمی، امام جمعه شهر آوج، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره نقش حضور امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و سایر امامزادگان در ترویج معنویت گفت: امامزادگان و بویژه حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) با توجه به اینکه در حقیقت خاندان معنویت بوده و از چشمه زلال معنویت الهی چشیده‌اند هر جا که قدم بگذارند با خود ایمان، معنویت و فضیلت را به همراه خواهند داشت.

وی در ادامه افزود: مردم ایران که زمینه پذیرش حق را داشتند با حضور این بزرگواران که منادیان معنویت بودند آنان را پذیرفتند و با بهره بردن از دریای معنویت، ایران مهد معنویت و ایمان به قرانو عترت شد، در حال حاضر نیز از راه تمسک و توسل به این خاندان معنویت تداوم دارد.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به امکان بهره برداری مسؤولان از ظرفیتهای حرمهای مطهر در راستای مهندسی فرهنگی کشور ابراز داشت: به طور سنتی و طبیعی ملت ایران از این بزرگان بهره برداری می‌کنند، اما به طور قطع اگر برنامه ریزی به دست مسؤولان صورت گرفته و افزایش یابد می‌توان در تمام زمینه‌ها، در این موقعیت حساس و تهاجم فرهنگی دشمن از این ظرفیتها بهره برد.

وی در ادامه افزود: اگر نهادهای مختلف کشوری همه به این سمت رفته و پیوست فرهنگی خاندان پیامبر(ص) را داشته باشند، رشد، پیشرفت و تقویت معنویت اتفاق خواهد افتاد.

امام جمعه شهر آوج با بیان میزان بهره بردن مسؤولان از ظرفیتهای حرم های مطهر اهل بیت(ع) خاطر نشان کرد: مسؤولان و همچنین سفیران آستان قدس رضوی از امکانات فرهنگی بهره می‌برند و عطر معنویت را در سراسر کشور می‌گسترانند، با وجود این به طور قطع این تکلیف تنها برای آستان قدس نبوده و لازم است تمام نهادهای کشور به آن توجه کنند؛ چرا که جامعه ما به آن نیاز دارد و برای اینکه سالم مسیر را طی کنیم به ارتباط، آشنایی و پیروی بیشتر با این خاندان نیاز داریم و لازمه این امر توجه تمام ارگانها در سطوح مختلف است که متاسفانه در حال حاضر همه ما آنطور که باید به وظیفه خود عمل نکرده‌ایم.

وی سپس به راه رسیدن به استحکام فرهنگی و معنوی جامعه ایرانی اشاره کرده و ابراز داشت: برای رسیدن به ثبات فرهنگی باید تمام نیازهایمان را خود فراهم کنیم و صاحب نظران نیز با تکیه بر گنجینه‌های تمام نشدنی قرآن و عترت نیازها را برآورده کنند.

حجت الاسلام هاشمی در پایان با تاکید بر تکیه بر توان داخلی گفت: ما باید به این باور برسیم که خود منابع مفید و لازم را دارا هستیم، در واقع باید به توانمندی خود اعتماد کرده و سرمایه گذاری کنیم و در جهت تولید و صادرات فرهنگی تلاش کنیم./955/ت302/ب1

ارسال نظرات