۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۵۱۵۵۴۷
امام جمعه تبریز:

مسؤولان از شعارگرایی در مباحث اقتصاد مقاومتی پرهیز کنند

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: تکرار توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسات و همایش های مختلف شاید سبب یادآوری مسؤولیت برای مدیران باشد؛ اما در عمل باید اقداماتی صورت گیرد.
حجت الاسلام آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز, حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی امروز در جمع فعالان هنر فرش شهرستان هریس با بیان این‌که فرش دستباف آذربایجان یکی از نمادهای تاریخ، تمدن و هویت مردم منطقه محسوب می شود، اظهار داشت: حفظ این هنر و صنعت ضرورتی غیر قابل انکار است.
امام جمعه تبریز با بیان این‌که هنر فرش در داخل و خارج از کشور به عنوان یک هنر و صنعت بی رقیب مطرح است، خاطرنشان کرد: فرش دست بافت به ویژه فرش دست بافت ایران و آذربایجان که سابقه چندین هزارساله دارد دارای ارزش هنری، تجاری و اقتصدی بالایی است که باید به عنوان یک محصول مهم صادراتی مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان این‌که تقویت تولیدکنندگان داخلی یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی شناخته می شود، تصریح کرد: توجه به صنعت فرش را یکی از مهم ترین مولفه های اقتصاد مقاومتی که می تواند ثبات اقتصادی منطقه را فراهم کند، مسؤولان منطقه باید تسهیلات لازم برای افزایش تولید فرش دستباف را فراهم کنند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر حذف مالیات و عوارض برای تولیدکنندگان فرش دستباف گفت: اگر به دنبال حمایت از تولید داخل هستیم، باید زمینه را برای رقابت با کالاهای مشابه خارجی فراهم کنیم، ضمن این‌که فرش تنها صنعت نیست، بلکه هنری ارزشمند است که هزاران نفر از این محل ارتزاق می کنند.
امام جمعه تبریز تقویت تولید داخل در کنار توجه به کیفیت تولید، خرید کالای ایرانی، حمایت از تولید و تولید کننده با وام های کم بهره، اصلاح الگوی مصرف، پرهیز از اسراف و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و روی آوردن به ذخایر معدنی را از ملزومات اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی باید در عمل بروز و ظهور داشته باشد.
وی با تأکید بر پرهیز از شعارگرایی در مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتی گفت: تکرار توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسات و همایش های مختلف شاید موجب یادآوری مسؤولیت برای مدیران باشد، اما در عمل باید اقداماتی صورت گیرد، مسؤولان باید راهکارهای اجرایی خود را عملیاتی کنند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان این‌که فرآیند تولید دستباف و صنایع وابسته به آن در اشتغالزایی بایستی مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: از آغاز تولید مواد اولیه فرش تا تکمیل کامل آن ۱۱۰ شغل ایجاد می شود، از این رو فرش به عنوان هنری اشتغال زا می تواند موجب رونق اقتصادی شود./935/پ
۲۰۳/ب۱

 

ارسال نظرات