۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۵۱۵۹۳۴
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

حاکمیت دینی، عامل عزت و اقتدار ایران اسلامی است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که در یک نظام اسلامی، دین نباید در غربت باشد، گفت: اگر حاکمیت دینی در این کشور وجود نداشت ایران پس از گذشت ۳۸ سال به هیچ یک از پیشرفت های امروز دست پیدا نمی کرد.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران عصر امروز در مراسمی که به مناسبت میلاد با سعادت امام رضا(ع) در نکا برگزار شد با تبریک این ایام بر ضرورت بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) در جامعه تأکید کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين كه شناخت سيره و انديشه امام رضا(ع)، كليد كشف سيره و انديشه‌هاي ساير ائمه معصوم(ع) است، گفت: وجود پر بركت امام رضا(ع) مظهر رضايت خداوندي است و توسل به آن امام همام بهترين نسخه شفابخش مصائب و مشكلات زندگي است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که سیره اهل بیت(ع) سعادت بخش است، افزود: در جامعه ای که سیره ائمه معصومین(ع) و نور قرآن وجود نداشته باشد آن جامعه در مسیر انحراف و نابودی قرار خواهد گرفت.

امام جمعه نکا، رمز پیشرفت های هر روزه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) و نورانیت کلام الهی دانست و تصریح کرد: خوشبختانه امروز ارزش های دینی در همه بخش های کشورمان رشد و تعالی پیدا کرده است که البته باید برای رسیدن به حد مطلوب آن بیشتر تلاش کرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب شکوهمند اسلامی ایران دین و ارزش های اسلامی را در ایران احیا کرد، بیان داشت: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی دین و احکام اسلامی تنها در مسائل فردی خلاصه می شد و حکومت فاسد پهلوی اجازه گسترش دین در جامعه را نمی داد.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که رژیم پهلوی با هر گونه علائم دینی و اسلامی به شدت برخورد می کرد، گفت: خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی و تلاش های گسترده علما و بزرگان دین و احکام قرآنی در جامعه اسلامی حاکم است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز جامعه ما تا رسیدن به یک جامعه آرمانی دینی کمی فاصله دارد، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های موجود جهت گسترش دین در جامعه استفاده کنیم.

مسؤول حوزه علمیه نکا با بیان این که در یک نظام اسلامی، دین نباید در غربت باشد، خاطرنشان کرد: اگر حاکمیت دینی در این کشور وجود نداشت ایران پس از گذشت 38 سال به هیچ یک از پیشرفت های امروز دست پیدا نمی کرد.

امام جمعه نکا با اشاره به این که برخی گروه ها از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب با برقراری یک حکومت دینی در این کشور به شدت مخالف بودند، تصریح کرد: امام امام خمینی(ره) با اقتدار در برابر این گروه های معاند ایستادند و یک حکومت دینی بر پایه نظر و آرای مردم برپا کردند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که امروز ایران اسلامی به الگویی برای دیگر کشورهای جهان تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: امروز همان کشورهایی که روزی در برابر ایران اسلامی ایستاده بودند امروز کشورمان را الگوی خود در عرصه ها و صحنه های مختلف می دانند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دین عامل عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت ها به منظور گسترش دین در بخش های مختلف کشورمان بهره گیریم چون امروز برخی زمزمه از گوشه و کنار مطرح می شود که برخی ها به دنبال کمرنگ کردن ارزش های دینی در جامعه هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که همه دشمنی نظام سلطه با ملت ایران به دلیل حکومت دینی است، خاطرنشان کرد: غرب به سرکردگی آمریکا 38 سال است که به منظور براندازی این حکومت دینی مستقل با همه توان در برابر ملت بزرگ ایران ایستاده است.

امام جمعه نکا با تأکید براین که ارزش های دینی و انقلاب عامل عزت و اقتدار ملت ایران است و به هیچ عنوان نباید کمرنگ شود، تصریح کرد: اگر خدای ناکرده ارزش های انقلاب در کشورمان کمرنگ شد دشمن به اهداف شوم خود در ایران اسلامی دست پیدا خواهند کرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیروی از سیره اهل بیت(ع) نباید تنها در شعار خلاصه شود، خاطرنشان کرد: بهره گیری مناسب از سیره اهل بیت(ع) باید در ابتدا از خانواده ها شروع شود و به اجتماع تسری یابد.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که استکبار جهانی با همراهی و همکاری کشورهای به اصطلاح اسلامی منطقه تلاش کردند تا جایگاه اهل بیت(ع) در کشورهای اسلامی را خدشه دار کنند، گفت: اما جبهه مقاومت با محوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برابر کفار ایستادند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز شهدای بسیاری برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) در کشورهای اسلامی منطقه به شهادت رسیدند، خاطرنشان کرد: امروز پاسداری از خون های پاک این شهیدان حرکت در مسیر اهل بیت(ع) است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان و بدخواهان اسلام ناب بدانند که نور اهل بیت(ع) هیچ گاه در جهان خاموش نخواهد شد، تصریح کرد: امروز ولایت مدار و با بصیرت ایران اسلامی عاشق و دلداده اهل بیت(ع) هستند و همواره در جهت بهره گیری از سیره آن بزرگواران گام برداشتند.

حجت الاسلام لائینی در ادامه سخنان خود با بیان این که حیات معنوی و سبک زندگی امام رضا(ع) باید برای آحاد مردم و به ویژه نسل جوان جامعه تبیین شود، بیان داشت: باید تلاشی و اهتمام والایی شود تا از زندگانی این امام بزرگوار تصویر درست و شایسته ای ارائه شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که سیره اخلاقی امام رضا(ع) یک نسخه ارزشمند برای تعالی اخلاقی جامعه اسلامی است، گفت: آشنايي با برخوردهاي اخلاقي امام رضا(ع) مي‌تواند راهي مناسب براي شناخت برخوردهاي اخلاقي ائمه اطهار(ع) باشد.

وی با بیان این که اين امام همام به منشأ وحي متصل بود و افعال و سكنات اخلاقي او با سنت نبي اكرم اسلام(ص) يكي بود، گفت: ترويج سيره رفتاري امام رضا(ع) و آشنا كردن مردم به‌ويژه جوانان با انديشه‌ها و اخلاق امام رضا(ع) وظيفه مبلغان دینی است./۱۳۱۷/پ202/ب1

ارسال نظرات