۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۵۱۶۱۰۹
آیت الله سعیدی:

خادمی حضرت معصومه عنایت بزرگ آن حضرت به بنده است

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه، خادمی آستان آن بانوی بزرگوار را عنایت خاص ایشان دانست و تاکید کرد که امیدوارم خدمتگزار خوبی برای این آستان باشم.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) در برنامه آسمان هشتم که به صورت زنده از مشهد مقدس و شبکه افق سیما پخش شد، با اشاره به چرایی دادن لقب کریمه اهل بیت(ع) به حضرت معصومه(س) گفت:  پدر مرحوم آیت الله العظمی مرعشی نجفی  در نجف زندگی می کردند و از اهل بیت درخواست می کنند که قبر حضرت زهرا(س) را به او نشان دهند تا به زیارت آن قبر مطهر برود.

وی افزود: ایشان به فکر می افتند که ختم مجربی بردارند و در پی آن حاجت خود را مطرح کنند، بعد از انجام این ختم در 40 پدر آیت الله مرعشی نجفی در عالم معنا یکی از اهل بیت(ع) را می بینند و عرض می کنند که دوست داریم قبر حضرت زهرا(س) شود تا به زیارت ایشان برویم.

امام جمعه قم اظهار داشت: امام معصوم می فرماید حضرت زهرا(س) اراده و وصیت کردند که قبرشان مخفی باشد اما شما می توانید به سراغ کریمه اهل بیت بروید و فاطمه معصومه را در قم زیات کنید که قبر حضرت زهرا(س) در حرم کریمه اهل بیت(ع) تجلی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: آیت الله مرعشی نجفی از نجف به قم آمدند تا از بانوی کرامت بهره مند شوند، لقب کریمه اهل بیت برای حضرت معصومه(س) از سوی امام معصوم بیان شده است؛ از این رو این بانوی بزرگوار جایگاه بسیاری ویژه ای دارند.

آیت الله سعیدی در پاسخ به سؤال مجری برنامه مبنی بر این که آیا خود حضرتعالی خاطره ای از عنایت بانوی کرامت دارید؟ ابراز داشت: یکی از عنایات این بانوی بزرگوار حکم تولیت رهبر معظم انقلاب است، بنده خود را قابل نمی دانستم و نمی دانم و دنبال چنین موضوعی نبودم، یکی از اعضای دفتر رهبری به بنده گفتند که چنین مسأله ای برای شما در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: زمانی بنده به عنوان تشکر خدمت رهبر انقلاب رفتم و خدمت ایشان عرض کردم چگونه بنده را برای این کار مهم انتخاب کردید، رهبری فرمودند گاهی خدا دل ها را به سمتی هدایت می کند؛ خدمت به بانوی کرامت عنایتی بزرگ از سوی حضرت معصومه(س) است و امیدواریم خدمتگزار خوبی برای این آستان باشیم.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) با تأکید بر شادبودن در ایام شادی اهل بیت(ع) و اشاره به آداب این شادی خاطرنشان کرد: انسان در ایام دهه کرامت باید خود را با معارف اهل بیت(ع) بیشتر آشنا کند و سیره و روش آن ها را سرلوحه زندگی خود قرار دهد.

وی با تقدیر از برنامه های رسانه ملی در راستای افزایش معارف در سطح جامعه به ویژه شبکه افق اضافه کرد: شعار و خط سبک زندگی مؤمنانه که این شبکه در پیش گرفته بسیار مهم است و باید روی آن سرمایه گذاری شود، شبکه افق شبکه انقلابی و ارزشمند است و مسؤولان باید توجه بیشتری به این شبکه داشته باشند.

آیت الله سعیدی با  تأکید بر این که خط شیعیان با سیره و روش اهل بیت(ع) تنظیم می شود، گفت: با توجه به سیره اهل بیت(ع) شیعیان باید در شادی این بزرگواران شاد بوده و در عزای آن ها اندوهگین باشند، تعظیم شعائر اهل بیت(ع) اقتضا می کند که به سبک آن ها عمل کنیم، در دهه کرامت و دهه ولایت باید شادی مورد رضایت اهل بیت(ع) را داشته باشیم.

وی افزود: اعیاد در اسلام آدابی دارند و در آن ها بر ارتباط بیشتر با خدا و اهل بیت(ع) توجه به فقرا و نیازمندان تأکید می شود اما برای دیگران این گونه نیست، متأسفانه امروزه از رسانه های گوناگون می خواهند مسائلی را جایگزین اعیاد اسلامی  و آداب آن کنند که باید مراقب بود.

امام جمعه قم یکی از آداب اعیاد اسلامی را عیدی دادن دانست و اظهار داشت: در تمامی اعیاد اسلامی توصیه شده که افراد عیدی بدهند و آن روزها را گرامی دارند، عیدی دادن در این روزها فضیلت دارد و فرهنگ سازی در این زمینه خواهد بود؛ خدمت به اهل بیت(ع) و نظام اسلامی توفیقی بزرگ است که باید قدر دانسته شود./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات