۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۵۱۶۳۳۶
مدیر حوزه علمیه استان ایلام:

دشمنان به دنبال از بین بردن ارزش های اسلامی جامعه ما هستند

مدیر حوزه علمیه استان ایلام گفت: بصیر و مسلح بودن به علم روز و شناخت دشمن سبب می شود راه های نفوذ دشمن بسته شود؛ از این رو هر شخصی در هر جایگاهی باید این مولفه ها را در خود پرورش داده و تقویت کند.
مرادبیگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت‌الاسلام وعد مرادبیگی، مدیر حوزه های علمیه استان ایلام، امروز در مراسم اختتامیه دوره طرح ولایت، در دنشگاه ایلام ضمن تبریک به مناسبت دهه کرامت اظهار داشت: یکی از اهرم هایی که دشمنان ایران اسلامی به دنبال استفاده از آن برای اعمال فشار به ایران هستند پدیده نفوذ است.

وی افزود: وقتی در جامعه ای نفوذ ایجاد شد قطعا آن اجتماع دچار سردرگمی خواهد شد و به مرور زمان این نفوذ همچون غده سرطانی رشد کرده و سبب می شود منحرف شدن آن جامعه از اصل خود خواهد شد.

حجت الاسلام مرادبیگی خاطر نشان کرد: یکی از راه های مهم شناخت نفوذ و جلوگیری از آن داشتن بصیرت است و این بصیرت به دست نمی آید مگر با تزکیه نفس.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام تصریح کرد: بصیر و مسلح بودن به علم روز و شناخت دشمن موجب می شود راه های نفوذ دشمن بسته شود و هر شخصی در هر جایگاهی باید این مولفه ها را در خود پرورش و تقویت کند.

وی ادامه داد: در طول تاریخ نداشتن بصیرت سبب شده جریان های اصیل منحرف شده و زعامت و حکومت دست افرادی فاسد، بی دین و سفاک برسد تا جایی که خون امام معصوم و منصوب الهی را حلال بشمارند و این تنها از طریق نفوذ و نداشتن آگاهی و بصیرت مردم و جامعه رخ داده است.

حجت الاسلام مرادبیگی با بیان اینکه دشمن هیچگاه دست از تلاش برای منحرف و نابود کردن ارزش ها برنداشته است، گفت: یکی از مسائلی که امروزه در جامعه مشاهده می شود که می توان رد نفوذ دشمن را در آن دید، بحث حجاب و عفاف است که اگر جلوگیری نشود تبدیل به خطری جدی برای امت اسلامی خواهد شد.

این مدرس حوزه تاکید کرد: فرهنگ ارزشمند حجاب و عفاف از دستورات موکد دین مقدس اسلام است که فلسفه آن حفظ جایگاه و کرامت زنان جامعه است ولی دشمنان قصد دارند تا با کم رنگ کردن این ارزش بنیان خانواده و به تبع آن جامعه را سست و نابود کنند.

وی با اشاره به بحث فضای مجازی و شناخت خطرات آن، ابراز کرد: یکی از مصادیق نفوذ همین فضای مجازی و ماهواره است که دسترسی به آن آسان و عدم آموزش صحیح استفاده از آن سبب شده به حیاط خلوت دشمنان تبدیل شود.

حجت الاسلام مرادبیگی در پایان گفت: باید چنین دوره هایی را در طول سال برای افراد جامعه داشته باشیم زیرا سبب بصیرت افزایی و دشمن شناسی می شود و همین امر موجب بسته شدن راه های نفوذ دشمن و تربیت نسل ولایتی و انقلابی خواهد شد./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات