۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۵۱۶۴۰۵
آیت الله اعرافی:

حوزه های علمیه باید در طراز و شاخص‌های نظام ولایی فعالیت کنند

مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: حوزه های علمیه در عصر انقلاب اسلامی ایران باید در طراز و شاخص‌های نظام ولایی ترسیم شده و نقش‌آفرینی کنند.
آیت الله اعرافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی، که در سالن اجتماعات حوزه علمیه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: ۵۰۰ عنوان برنامه در حوزه های علمیه برای چشم انداز پنج ساله حوزه اجرایی می شود.

وی با بیان این‌که سال آینده نخستین سال برنامه پنج ساله خواهد بود و انتظار داریم همه استان ها نیز برنامه پنج ساله خود را تدوین کنند، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه در عصر انقلاب اسلامی ایران باید در طراز و شاخص‌های نظام ولایی ترسیم شده و نقش‌آفرینی کنند.

مدیر حوزه های علمیه کشور تعامل نهادهای حوزوی استان ها با یکدیگر را مورد تأکید قرار داد و گفت: همه هدف مشترک و مقصد یکسان داریم، بنابر این باید تمامی حوزه های علمیه برادران و خواهران، جامعه المصطفی العالمیه، مراکز تخصصی و دیگر دستگاه های فرهنگی متولی حوزه دین با یکدیگر تعامل داشته باشند.

آیت الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران برخواسته از حوزه های علمیه و رسالت روحانیت در طول تاریخ بوده است، اظهار داشت: حوزه علمیه در دورانی که نظام شیعی نیز بر سر کار نبوده است، همواره به رسالت خطیر خود عمل کرده است، بدیهی است که در عصر انقلاب اسلامی رسالتی حساس تر از گذشته بر عهده دارد.

وی با بیان این‌که حوزه در عصر حاضر باید ضمن صیانت از پیشینه خود باید بر تعالی این جایگاه عظیم و تاریخی خود بیفزاید، اظهار داشت: امتیاز حوزه های علمیه شیعه قدرت علمی و تولید فکر است؛ از این رو باید میراث علمی حوزه علمیه صیانت شود، از سوی دیگر باید به این حقیقت آگاه بود که تفکر و اندیشه قوام حوزه علمیه است.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به این‌که علوم انسانی غرب رقیب فکری حوزه های علمیه است، تصریح کرد: حوزه در طراز انقلاب اسلامی در معرض خطر و آسیبهای ناشی از القای تفکرات التقاطی و انحرافی غرب قرار دارد، رسالت امروز ماست که چالش ها و آسیب ها را شناخته و به دنبال رفع ابهامات و شبهات برویم.

آیت الله اعرافی همچنین با اشاره به ضرورت نقش‌آفرینی حوزه های علمیه در عرصه مقابله با آسیب های اجتماعی، گفت: تقویت نگاه تمدنی در حوزه های علمیه بایستی مورد توجه قرار گیرد، همچنین نگاه بین المللی باید تقویت شده و فعالیت جامعه المصطفی العالمیه در استان گستترش یابد./935/ ۲۰۲/ص

 

ارسال نظرات