۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۵۱۶۵۳۰
نقوی حسینی در گفت وگو با رسا:

مماشات با ‌آمریکا با وجود تحریم های اخیر چشم بستن بر واقعیات است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با انتقاد از اصرار عده‌ای برای مماشات با آمریکا گفت: اگر برخی بخواهند در برابر آمریکا مماشات و با زبان دیپلماسی با این کشور صحبت کنند قطعا چشم خود را بر واقعیت‌ها بسته‌اند.
سید حسین نقوی حسینی

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اقدامات خصمانه همیشگی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمنی آمریکایی علت ملت ایران و جمهوری اسلامی در نسبت به 37 سال گذشته نه تنها کم نشده بلکه چندین برابر شده است.

وی با انتقاد از اصرار عده ای برای مماشات با آمریکا افزود: همه باید روی این موضوع اجماع داشته باشیم که آمریکا دشمن ملت و دشمن نظام جمهوری اسلامی است، اگر کسی یا جریان و گروهی همچنان بخواهد در برابر آمریکا مماشات کرده و با زبان دیپلماسی با این کشور صحبت کنند قطعا چشم خود را بر واقعیت ها بسته اند.

نماینده مردم ورامین در مجلس با بیان این که برجام نمونه عینی بدعهدی و رفتارهای خصمانه آمریکا است، اظهار داشت: آمریکایی ها نشان دادند که به زبان دیپلماسی و توافق بین المللی پایبند نیستند و لبخند آن ها هیچگاه قابل اعتماد نخواهد بود.

وی ادامه داد: مواضع روزهای اخیر ترامپ به خوبی نشان می دهد که آمریکایی ها علیه ملت ایران اعلام دشمنی کردند و رییس جمهور آمریکا به صورت صریح و شفاف اعلام کرده است که علیه ملت ایران و جمهوری اسلامی اقدام می کنیم.

نقوی حسینی ابراز داشت: این آزمون و این مواضع باید بساط تفکری که تصور می کرد با شکاف در هیأت حاکمه آمریکا و با زبان دیپلماسی می توان با آمریکا توافق بین المللی ایجاد کرد و به آن پایبند بود باید جمع و بسته شود.

وی عنوان کرد: تجربه نشان داد همانگونه که رهبر معظم انقلاب در طول مذاکرات بارها فرمودند آمریکا دولتی عهدشکن بوده و متعهد به تعهدات بین المللی نیست و نمی توان به آن اعتماد کرد، با مسائل اخیر درستی فرمایشات رهبری به منصه ظهور رسید.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها برجام را کنار گذاشته اند، این در حالی است که عده ای مدام بر طبل برجام می کوبند اما واقعیت این است که آمریکایی برجام را کنار گذاشته و با آن کاری ندارند چون همین کاری که علیه ملت قبل از برجام می خواستند انجام دهند الان بدون برجام و هسته ای انجام می دهند.

وی اضافه کرد: این که مدام به برجام بپردازیم و بگوییم که با تعهد خود پایبند هستیم و آمریکا پایبندی به تعهد ندارد چیزی را حل نمی کند، آمریکایی ها تحریم هایی را در دستور کار قرار دادند که به قول خودشان با برجام کاری ندارد اما ما آن را ناقض متن و روح برجام می دانیم.

نقوی حسینی با بیان این که تحریم های جدید آمریکا نقض روح و متن برجام است، گفت: آن ها برجام را کنار گذاشته اند و به تحریم های دیگری روی آورده اند، این مسائل را بیان می کنیم که دشمنی و خصومت آمریکایی نشان داده شود و الا ما اصلا از تحریم های دشمنان نگرانی نداریم.

وی افزود: هر توسعه و پیشرفتی که داریم محصول زمانی است که تحریم شده ایم، وقتی تحریم نشدیم افراد می آیند و نیازی به تلاش ما ندارد، زمانی که تحریم هستیم متوجه می شویم که چه توانایی ها و توانمندی هایی داریم؛ برخی که دلخوش به لبخند آمریکا هستند باید بدانند که تحریم های آمریکا تحریم های گسترده ای به شمار می رود./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات