۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۵۱۶۵۸۹
حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی:

رهبر انقلاب نگاه ویژه‌ای به مدرسه علمیه مروی دارند

رییس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه مدرسان و اساتید مدرسه علمیه مروی باید تمام توان خود را به کار بگیرند تا طلاب عالم را تربیت کنند، از نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به این مدرسه خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری پیش از ظهر امروز دوشنبه 16 مرداد در آئین تودیع و معارفه تولیت حوزه علمیه مروی، گفت: در جلسه امروز در فضایی روحانی قرار داریم و در جمع طلاب و روحانیون هستیم. اصولا مدرسه علمیه مروی بسیار خوشنام است و بنای مسؤولان آن بر تقوا بوده است.

وی ادامه داد: بزرگان و شخصیت های بسیاری در مدرسه علمیه مروی رفت و آمد داشته اند و پس از انقلاب نیز تولیت این مرکز حوزوی را آیت‌الله مهدوی کنی از سوی رهبر معظم انقلاب بر عهده گرفتند و این مدرسه علمیه را احیاء کردند.

رییس دفتر مقام معظم رهبری با تبریک دهه کرامت نیز گفت: امام رضا(ع) شخصیتی متمایز در میان ائمه اطهار بود که در عصر حقه‌بازترین خلیفه زندگی کرد.

وی افزود: مأمون با نیرنگ‌های متعدد خود قصد ضربه زدن به امام هشتم(ع) بود، اما امام غریب با درایت خود این حیله‌ها را دفع می‌کردند.

وی با بازخوانی تاریخ، عنوان داشت: مأمون چون مقهور علم و درایت امام رضا شد، ایشان را به شهادت رساند.

وی با مهم خواندن جایگاه حریم امن رضوی، بیان داشت: آیت الله حائری که از اساتید رهبر معظم انقلاب نیز بوده اند، همواره خود را مقید به زیارت حرم امام رضا(ع) می‌دانستند.

رییس دفتر مقام معظم رهبری با تأکید بر بهره‌گیری از برکت امام رضا(ع)، عنوان داشت: ائمه اطهار(ع) برای نسل بشر آمده اند و باید از وجود مبارک آنها استفاده کرد. روحانیون نیز باید در شرایط امروز از روش‌های رفتاری و فکری امام رضا(ع) استفاده کنند.

رهبر معظم انقلاب نگاه ویژه‌ای به مدرسه علمیه مروی دارند

وی تأکید کرد: مدرسان و اساتید مدرسه علمیه مروی باید تمام توان خود را به کار بگیرند تا طلاب عالم را تربیت کنند. باید تمام حوزویان بدانند که رهبر معظم انقلاب توقع و نگاه ویژه‌ای به مدرسه علمیه مروی دارند و باید افراد برجسته ای از این مرکز حوزوی برخیزند.

وی با انتقاد شدید از شیوع بی ضابطه ابزارهای نوین در زندگی مردم، ابراز داشت: امروز تلگرام به یک بلا تبدیل و منشأ بسیاری از مشکلات شده و خانواده‌ها را تهدید می‌کند. در شرایط کنونی که اینترنت و ابزارهای نوین و تبلیغات مسموم ما را احاطه کرده است، باید طلاب با دانستن علوم روز، مردم را که نیازمند راهنمایی هستند، هدایت کنند.

وی با اشاره به نحوه جذب به تفکر داعشی، گفت: افرادی که گول خوردند، تحت تأثیر تبلیغات مسموم وهابیت قرار گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با مهم خواندن لباس طلبگی، بیان داشت: بدون شک لباس روحانیت یک نماد است که مردم را یاد دین و خداوند می‌اندازد.

رییس دفتر مقام معظم رهبری در پایان، گفت: تبیین موضوعات اخلاقی مسأله ای است که امروز خلأ آن در فضاهای حوزوی به نوعی دیده می‌شود، از تولیت جدید مدرسه علمیه مروی نیز تقاضا دارم تا درس اخلاق را در برنامه آموزشی آتی مرکز حوزوی متبوع خود قرار دهد.

گفتنی است، در این مراسم آیت الله احمد محسنی گرکانی تودیع و آیت الله محمدباقر تحریری برای تولیت جدید حوزه علمیه مروی معارفه شد./856/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات