۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۵۱۷۴۱۷
حجت الاسلام علوی تهرانی:

دنیا زدگی انسان را از مسیر حق و سعادت خارج می کند

استاد حوزه علمیه با بیان این که دنیا زدگی می تواند انسان را از مسیر سعادت خارج کند، گفت: پرداختن به دنیا قاعده دارد یعنی انسان باید به دنیا نیز بپردازد اما پرداختن به دنیا نباید مانع از آخرت شود.
حجت الاسلام علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی استاد حوزه علمیه پنجشنبه شب در برنامه مخاطب خاص که به صورت مستقیم از کربلای معلی و شبکه سوم سیما پخش شد، با اشاره به این که انسان ها چگونه می توانند حسینی زندگی کنند و حسینی بمانند، گفت: همه انسان ها فطرتا دنبال عاقبت به خیری هستند و در دعاها تأکید شده که انسان این امر مهم را از خداوند متعال بخواهد.

وی افزود: در روایات آمده که اگر خداوند خیر و صلاح کسی را بخواهد در دل او حب امام حسین(ع) و حب زیارت حضرت را ایجاد می کند، این که انسان می خواهد حسینی بماند نشانه عاقبت به خیری است، هر کس در مسیر سیدالشهدا باشد عاقبت به خیر می شود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که انسان به واسطه امام حسین(ع) سعادتمند می شود، اظهار داشت: برای حسین گفتن ثمراتی وجود دارد اما آنچه را که اصل به شمار می رود حسینی شدن و حسینی ماندن است، امام حسین(ع) در آن زمان همرنگ جماعت نشدند بلکه با شجاعت قیامت کردند و زیر بار سلطه ظالم نرفتند.

وی ادامه داد: برخی زمانی پای دین می ایستند که معیشت آن ها در گذر باشد از این رو اگر معاد با معاش در تضاد باشد معاد را کنار می گذارند یعنی تا زمانی که معاش آن ها باشد مشکلی ندارند و پای دین می ایستند، در روایات آمده اگرمسأله امتحان الهی باشد دین داران بسیار کم خواهند شد.

حجت الاسلام علوی تهرانی ابراز داشت: کسانی که امام حسین(ع) را شهید کردند نماز اول وقت و قرآن می خواندند اما نتوانستند دنیا را کنار بگذارند، دنیا زدگی می تواند انسان را از مسیر سعادت خارج کند از این رو باید مراقب بود.

وی عنوان کرد: اگر دنیا بستری برای به دست آوردن آخرت باشد کار آخرتی به شمار می رود و دنیای مذموم نخواهد بود اما اگر دنیا بستری برای هدر دادن آخرت باشد دنیا زدگی است، هر کاری حتی سر سجاده نشستن هم نزد اهل بیت(ع) حدی دارد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: پرداختن به دنیا قاعده دارد یعنی انسان باید به دنیا نیز بپردازد اما پرداختن به دنیا نباید مانع از آخرت شود، وقتی بین دنیا و آخرت تعارض شد نباید دنیا را ترجیح داد./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات