۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۵۱۷۶۱۴
دکتر کچوئیان در گفت وگو با رسا:

تحول علوم انسانی با روزمرگی اتفاق نمی‌افتد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تربیت افراد نخبه و پژوهشگر، ارائه مواد و مصالح مناسب و پرورش ذهنیت انتقادی را لازمه ایجاد تحول در علوم دانست.
حسین کچوئیان حسین کچوئیان

حسین کچوئیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به موانع تحول علوم انسانی و روند کند تحقق این مسأله گفت: باید متوجه باشیم که تحول علوم انسانی با روزمرگی اتفاق نمی‌افتد.

وی با بیان این که تحقق تحولات علمی از آن نظر که ما به دنبال آن هستیم نیازمند حرکت‌های قرنی است نه حرکت‌های روزی، افزود: تحولات علمی هیچ‌وقت یک روز یا دو روز اتفاق نمی‌افتند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: علم خود باید جوشش کند و ما تنها باید تلاش کنیم مقدمات و بسترهای مناسبی را برای آن فراهم کنیم شاید از طریق چالش و درگیری مستمر با این قضایا چیزهایی ظاهر شود.

وی با بیان اینکه تحول علوم انسانی نیازمند یک پروسه است و با دستورالعمل کاری نمی‌توان انجام داد، اظهار داشت: تربیت افراد نخبه و پژوهشگر، ارائه مواد و مصالح مناسب و پرورش ذهنیت انتقادی لازمه ایجاد تحول است.

کچوئیان با بیان این که خروجی اولیه فرایند تحول، طرح یک حرف انتقادی است، گفت: تحول علوم انسانی با روزمرگی اتفاق نمی‌افتد، چنانچه در غرب وقتی علم از نقطه آغاز تا پایان تغییر کرد، 10 قرن طول کشید./920/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات