۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۵۱۹۰۸۴
امام جمعه شهرری:

مسجد باید مرکز فعالیت های دینی و سیاسی باشد

امام جمعه شهرری با بیان اینکه مساجد باید مرکز فعالیت های دینی و سیاسی باشند، گفت: همه برنامه های پیامبر اسلام (ص) در مسجد بود.
شاهچراغی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری، امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: امام جواد(ع) از سن کودکی به مقام امامت منصوب شد.

وی افزود: شاگردان بسیاری از مکتب این امام جوان رشد و تربیت یافتند که هر یک از آنان شخصیت‌های بزرگ و معتبر علمی جهان اسلام به شمار می‌روند.

حجت الاسلام شاهچراغی با اشاره به آتش کشیدن مسجدالاقصی به دست رژیم غاصب صهیونیستی، بیان داشت: حدود 50 سال پیش رژیم جنایتکار صهیونیستی مسجدالاقصی را به آتش کشیدند بر همین اساس برای یادآوری این جنایت چنین روزی را روز جهانی مسجد نامگذاری کردند.

امام جمعه شهرری ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به مناسبت این جنایت دلخراش هر ساله در روز جهانی مسجد برنامه‌های متعددی برای یادآوری قبله اول مسلمین و مظلومیت مردم فلسطین برگزار می‌کند.

وی مسجد را مرکز تهذیب نفس، وحدت و تعلیم و تربیت بیان کرد و گفت: از صدر اسلام تا به امروز مسجد به عنوان مرکزی اثر گذار در نظام اسلامی شناخته و معرفی می‌شود. مسجد مرکزی اثرگذار در امور سیاسی است چرا که دین اسلام از سیاست جدا نیست.

حجت الاسلام شاهچراغی اضافه کرد: مساجد باید مرکز فعالیت های دینی و سیاسی باشند. چنانکه همه برنامه های پیامبر(ص) در مسجد بود.

امام جمعه شهرری با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) با عنوان روز ازدواج، گفت: بهترین الگوی زندگی اسلامی این دو معصوم هستند ازدواج از توصیه‌های پیامبر(ص) و اصلاح جامعه در گروه ترویج ازدواج آسان است.

وی افزود: دولت با پرداخت وام‌های راحت و فراهم کردن تسهیلات به فکر ازدواج جوانان باشد و خانواده‌ها نیز با کاهش سطح توقع شرایط ازدواج را برای نسل جوان مهیا کنند. ثروتمندان و سرمایه‌داران نیز در این امر پسندیده نقش بسزایی می‌توانند ایفا کنند.

حجت الاسلام شاهچراغی با اشاره به شهادت جانسوز شهید حججی، گفت: هفته گذشته قلوب مومنین از شهادت شهید حججی غمگین شد ایشان شهادت خود را از امام زمان(عج) درخواست کرده بود. او عاشورا را زنده کرد و نشان داد نسل دوم و سوم انقلاب به مراتب از نسل اول انقلابی‌تر هستند و بر همه ثابت کرد که واقعه کربلا و عاشورا تخیل نیست.

امام جمعه شهرری در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا برای مقابله با داعش کمترین اقدامی انجام نداده و ما خود انتقام شهدایی مانند شهید حججی را خواهیم گرفت./813/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات