۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۵۱۹۵۳۷
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

فعالیت در سازمان اوقاف مسؤولیت شرعی و قانونی به دنبال دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه فعالیت و خدمت در سازمان اوقاف و امور خیریه مسؤولیت شرعی و حقوقی به دنبال دارد گفت: اوقاف از نظر شرعی و حقوقی وظیفه دارد در سه حوزه مسابقات قرآنی، موقوفات و آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه فعالیت کند.
حجت الاسلام عادل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام غلامرضا عادل مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین شب گذشته در آیین تکریم و معارفه معاون فرهنگی و اجتماعی و رییس اداره امور قرآنی و مسؤول بازرسی و رسیدگی به شکایات اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین که در دفتر اوقاف برگزار شد با اشاره به مهم‌ترین ویژگی برای یک مسؤول گفت: مسؤولان در انجام وظایف خود ضمن داشتن اخلاق و وجدان کاری باید تقوای الهی داشته باشند و در تمامی امور از  خداوند بزرگ یاری خواسته و تنها به او توکل کنند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت توکل به خداوند و توسل به ائمه معصومین(ع) در انجام وظایف و مسؤولیت‌ها افزود: در زندگی تنها خداوند است که عزت و ذلت را از آن مردم می‌کند از این رو توکل به او و توسل به معصومین(ع) به انسان کمک می‌کند تا در زندگی مسیر رشد و پیشرفت را طی کرده و به سعادت دنیا و آخرت دست پیدا کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه احیای موقوفات و افزایش بهره‌وری آنها را از وظایف مهم سازمان اوقاف و امور خیریه دانست و اظهار کرد: اوقاف در احیای موقوفات و افزایش بهره‌وری تنها مطابق نظر نیت واقف و دستور رهبر معظم انقلاب و نظر مراجع و نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف عمل می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه فعالیت و خدمت در سازمان اوقاف و امور خیریه مسؤولیت شرعی و حقوقی به دنبال دارد ابراز کرد: اوقاف از نظر شرعی و حقوقی وظیفه دارد در سه حوزه مسابقات قرآنی، موقوفات و آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه فعالیت کند از این رو انجام هر گونه فعالیتی باید قانونی و مطابق آیین نامه شرع و عرف باشد.

این مقام مسؤول در ادامه با بیان اینکه انتصاب به یک مقام در سازمان اوقاف با معیار سلایق و علایق صورت نمی‌گیرد تاکید کرد: انتصاب‌ها در راستای انجام مسؤولیت در سازمان اوقاف سلیقه‌ای نبوده و بر اساس شایستگی، توانمندی و نظر کمیته انتصاب صورت می‌گیرد تاکنون هم در این سازمان دو تغییر در معاونت فرهنگی و یک انتصاب در اداره امور قرآنی و بازرسی صورت گرفته است.

حجت الاسلام عادل در ادامه با اشاره به حساسیت و اهمیت فعالیت در سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: فعالیت و انجام خدمت در اوقاف از حساسیت بالایی برخوردار است از این رو کارکنان اوقاف در راه احیای موقوفات وظیفه سنگین و مهمی بر عهده دارند بر همین اساس عمل مثبت پر این حوزه می‌تواند ثواب دنیوی و اخروی را برای آنها به دنبال داشته باشد.

وی در پایان گفت: از خداوند متعال خواستاریم که روز به روز بر معرفت و بصیرت ما نسبت به اسلام، انقلاب و اهل بیت اضافه کند و همواره ما را در مسیر خدمت به اسلام و پاسداری از ارزش‌های انقلاب و توجه به منویات ولایت فقیه زمان پیروز و موفق گرداند.

گفتنی است در این مراسم طی حکمی از سوی حجت‌الاسلام عادل مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین، حجت الاسلام مصطفی مجیدی به ‌عنوان معاون جدید فرهنگی و اجتماعی، علی عظیمی رییس اداره امور قرآنی و سعید رحیمی مسؤول بازرسی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین منصوب شده‌اند./873/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات