۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۵۱۹۶۸۵
رییس مرکز آموزش عالی قاسم بن الحسن:

پیام حج همبستگی و وحدت کلمه امت اسلامی است

رییس مرکز آموزش عالی حضرت قاسم بن الحسن(ع) گفت: دشمنان به دنبال ایجاد کینه و دشمنی‌ بین مسلمانان هستند؛ بنابراین باید در ایام حج به همبستگی و وحدت تاکید شود.
علم الهدی حج بیت الله الحرام مسجد الحرام مکه مکرمه

حجت‌الاسلام محمدباقر علم الهدی، رییس مرکز آموزش عالی حضرت قاسم بن الحسن(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تأثیر حج ابراهیمی بر امنیت ملی، دینی و اجتماعی کشور گفت: اصولاً حج به‌عنوان یک کنگره بزرگ در عالم اسلام و ادبیات دینی مطرح است اما متأسفانه برخی از مسلمانان به علت غفلت از دسیسه‌های دشمن و گرفتار شدن در دام  غرب‌زدگی از پتانسیل عظیم جهان اسلام غافل هستند.

وی، اظهار داشت: در ادبیات دین مبین اسلام مراسم حج همواره دارای جایگاه بسیار ارزشمند بوده و بزرگ‌ترین اتفاق در جامعه دینی جهان است؛ به همین دلیل  دشمنان اسلام از این کنگره عظیم دینی به‌شدت هراس دارند چراکه در کنگره حج اجتماع بزرگی از مسلمان سراسر جهان اسلام تشکیل می شود که دارای فرهنگ‌ها و گویش‌های مختلف اما در اهداف و آموزه‌های دینی مشترک هستند.

مراسم حج بیانگر وحدت و همبستگی امت اسلامی

رییس مرکز آموزش عالی حضرت قاسم بن الحسن(ع) گفت: امید می‌رود مراسم حج امسال بیانگر وحدت و همبستگی امت اسلام و جامعه امروز مسلمانان باشد؛ چراکه یکی از مهم‌ترین اهدافی که پیامبر اکرم(ص) برای آن مبعوث شد تبدیل ملت‌ اسلام به امت اسلامی بود.

وی افزود: زمانی که ملت تبدیل به امت شود مرزهای جغرافیایی، فرهنگ‌ها، نژادها و برتری‌های دنیوی برداشته می‌شود؛ به همین جهت حج می‌تواند احیاکننده دیدگاه اسلام و دین و نظریات ارزشمند اهل بیت رسول خدا(ص)و رای امت اسلامی باشد  و دل‌ها را به یکدیگر نزدیک کند.

حجت‌الاسلام علم الهدی افزود: زمانی که امت مسلمان در یک جا جمع شوند مشکلات مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و دفاعی امت اسلام  را با همدیگر مطرح می‌کنند و برای برون رفت از معضلات تصمیم واحدی می‌گیرند؛ ازاین‌رو در وحدت و اتحاد جهان اسلام نقش به سزایی دارد. امید می‌ورد که حج ابراهیمی امسال منادی وحدت و یکپارچگی همه امت اسلامی باشد.

 وی با اشاره به آیات قرآن کریم درباره مراسم حج؛ تصریح کرد: قرآن کریم به پیامبر اکرم (ص)می‌فرمایند: ای رسول مهربانی به‌تمامی امت‌ها و ملت‌ها دستور بدهید که از راه‌های طولانی و دور به خانه کعبه بیایند و همه مردم  با یک‌صدا و روش  دشمنان خود را بشناسند و در مقابل دشمن سخن واحد داشته باشند.

حج پیام همبستگی وحدت کلمه برای امت اسلامی است

رییس مرکز آموزش عالی حضرت قاسم بن الحسن(ع) در پایان خاطرنشان کرد: البته حج فرصت بازسازی و پالایش روح و جان آدمی است و حجاج باید با کنار گذاردن رذائل اخلاقی و عادات ناپسند و امیدواری به رحمت الهی پا در این سفر معنوی بگذارند و با دلی پاک مشغول به طواف زیارت‌خانه خدا شوند و نقشه راه زندگی آینده خود را در کنار بیت الله الحرام و حرم شریف نبوی و مضجع نورانی ائمه بقیع طراحی کنند.

وی افزود: بنابراین حج ضمن داشتن پیام بسیار قابل‌توجه برای امت اسلامی به منظور همبستگی بین آنها و وحدت رویه در میان امت در مقابل دشمن، فرصت خودسازی و توجه به خود و اصلاح رفتار در ادامه زندگی هم به شمار می رود./۸۰۷/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات