۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۵۱۹۷۱۹
آیت الله علما:

مسجد مهم ترین پایگاه برای پاسداری از اصل اسلام است

آیت الله علما گفت: مسجد پایگاه و مرکز اساسی در راستای پاسداری از اصل اسلام بوده و حضور در مساجد جامعه را سامان می دهد.
آیت الله مصطفی علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه عصر امروز در همایش روز جهانی مسجد که در مسجد بقیه الله الاعظم (عج) برگزار شد ابراز داشت: طلاب باید در مسیر طلبگی قدم برداشته و به عملیاتی ساختن اهداف خویش اهتمام ویژه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: رسول اکرم (ص) نسبت به ساخت مسجد توجه ویژه ای داشت و هرجایی که قدم می گذاشت اقدام به ساخت مسجد در راستای برگزاری نماز و تصمیم گیری های مهم می کرد.

امام جمعه کرمانشاه گفت: مسجد پایگاه و مرکز اساسی در راستای پاسداری از اصل اسلام بوده و حضور در مساجد سبب حفظ و کنترل مناطق شده و جامعه را سامان می دهد؛ از این رو باید همچون سیره رسول اکرم (ص) تمام امور مومنان را در مساجد گره گشایی کرد.

وی در ادامه عنوان داشت: نباید بگذاریم دشمنان اسلام جوانان و نوجوانان را نسبت به مساجد و دین دلسرد کنند که این اهتمام و جدیت طلاب و ائمه جماعات را می طلبد.

آیت الله علما خاطرنشان کرد: مدیریت و تبلیغ و خط دهی به مومنان مساجد سبب تداوم دین و اقتدار انقلاب خواهد شد، تمام علمای دین، مسوولان و خدمتگزاران نظام به واسطه حضور در مساجد رشد کرده و به جایگاهی رسیده اند.

این مسوول با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: مساجد بهترین مکان برای کار فرهنگی و بصیرت دهی به جوانان و نوجوانان است؛ بنابراین باید به مساجد رونق داده و امور را مدیریت کرد.

نماینده ولی فقیه در پایان اظهار داشت: برپایی قرائت قرآن، دعای کمیل، نماز جماعت، زیارت عاشورا و ... در مساجد جنبه تربیتی دارد و از آسیب های اجتماعی در جامعه جلوگیری می کند و از سوی دیگر اصل و اساس کار طلاب جنبه تربیتی است و باید با اخلاق نیک و سلامت روحی مردم را به دین جذب کنند./۸۵۷۱/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات