۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۷
کد خبر: ۵۱۹۷۲۹
رییس مركز رسیدگی به امور مساجد فارس:

روز جهانی مسجد پیشنهاد ایران بود/ تشریح برنامه‌های روز جهانی مسجد

رییس مركز رسیدگی به امور مساجد فارس گفت: جمهوری اسلامی در اجلاس وزرای خارجه كشورهای اسلامی پیشنهاد داد كه روز به آتش‌كشیده شدن مسجدالاقصی به‌ عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شود که این موضوع در آن جلسه، تصویب شد.
حجت الاسلام رضایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از شیراز، حجت‌الاسلام محمد رضایی، رییس مركز رسیدگی به امور مساجد فارس، دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز به تشریح برنامه‌های هفته گرامیداشت‌ مساجد در این استان پرداخت و گفت: جمهوری اسلامی در اجلاس وزرای خارجه كشورهای اسلامی پیشنهاد داد كه روز به آتش‌كشیده شدن مسجدالاقصی به‌دست صهیونیست‌ها به‌عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شود كه با موافقت شركت كنندگان در آن جلسه، تصویب شد.

وی به تشریح این حادثه پرداخت و افزود: با توجه به ستیز همیشگی صهیونیست با اسلام و مسجد، در سال ۱۹۶۹، رژیم صهیونیستی اسرائیل بخشی از مسجد الاقصی را به آتش كشید که در این حادثه، منبر تاریخی موجود در این مسجد نیز سوخت و ننگی ابدی برای صهیونیست‌ها برجای ماند.

به گفته وی، در این هفته گردهمایی اعضای كانون‌های فرهنگی مساجد و پایگاه‌های مقاومت را نیز برگزار می‌شود.

رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد فارس گفت: هنگام پیروزی انقلاب اسلامی، ۳۰ هزار باب مسجد در کشور وجود داشت كه امروز به ۷۲ هزار باب رسیده یعنی به ازای هر یك هزار و ۴۱ نفر یك مسجد وجود دارد كه این تعداد در مقایسه با سایر كشورهای اسلامی رقم پایینی است.

حجت‌الاسلام رضایی افزود: در استان فارس ۷ هزار و ۱۲۸ مكان مذهبی وجود دارد که این تعداد شامل ۵ هزار باب مسجد، هزار و ۱۷۸ امامزاده و یك‌هزار و ۵۰ حسینیه، تكیه، مهدیه و فاطمیه و ... است./825/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات