۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۵۲۰۳۵۱
هویت طلبگی(۱۰)

آثار مثبت اجرای طرح هدایت تحصیلی طلاب سطوح عالی

مدیر مدرسه علمیه فاطمی با اشاره به آثار مثبت اجرای طرح هدایت تحصیلی طلاب سطوح عالی، تقویت دروس آزاد را یکی از راهکارهای اصلی هویت بخشی علمی برشمرد.
حجت الاسلام علی محبی

حجت الاسلام علی محبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌با اشاره به لزوم معرفت و شناخت برای هرکاری اظهار داشت: حضرت علی(ع) در روایتی نورانی می فرمایند: «هیچ حرکتی نیست مگر آنکه انسان در آن محتاج به شناخت و معرفت است»، طلبگی نیز یک حرکت بسیار بزرگ معنوی است.

مدیر مدرسه علمیه فاطمی تأکید کرد: از همان ابتدا باید اهداف، انگیزه ها، وظایف حوزه در قبال نظام و جامعه و همچنین اصل هویت حوزه برای طلبه جدیدالورود مشخص شود تا با علاقه مندی در مسیر قرار بگیرد و از همین رو یکی از برنامه های اصلی ما در مدرسه علمیه فاطمی تبیین همین مسأله در روزهای آغاز سال تحصیلی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم تقویت دروس آزاد در حوزه اظهار داشت: بنده به همراه جمعی از دوستان در مورد بیش از 30 مرکز تخصصی که در قم مشغول فعالیت است، تحقیقات زیادی انجام دادیم؛ بسیاری از این مراکز زیر نظر بزرگان و مراجع فعالیت می کنند و اقدامات خوبی هم دارند ولی بخشی از این مراکز نیز هنوز از غنای علمی لازم برخوردار نیستند.

حجت الاسلام محبی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد مدیران مدارس با مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: آیت الله اعرافی طرحی را با عنوان هدایت تحصیلی طلاب سطوح عالی مطرح کرده اند که اگر عملیاتی شود، بسیاری از مشکلات طلاب حل خواهد شد، به این معنا که طلبه همچنانکه در مدرسه تحت نظر مدیریت و اساتید فعالیت علمی و اخلاقی خود را دنبال می کند، وقتی وارد حوزه آزاد می شود نیز رها نشده و بسیاری از اوقات با ورود به مراکز تخصصی هویت اصلی خود را فراموش نکند.

وی با اشاره به مشکلات مالی طلاب به عنوان یکی از موانع پیشرفت در امور تحصیلی خاطرنشان کرد: در مورد شهریه نیز آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه طرحی جدید را مطرح کرده اند که امیدواریم به زودی اجرا شود؛ اجمالا باید بگوییم در این طرح از طلاب نخبه و درس خوان تا پایان دوران تحصیل حمایت مالی شده و حتی مسکن نیز در اختیار آنها قرار خواهد گرفت تا با دغدغه کمتری درس و تحصیل خود را ادامه بدهند، هرچند برای آنها شرط خروج از قم برای فعالیت های علمی و تبلیغی نیز گذاشته می شود.

مدیر مدرسه علمیه فاطمی در پایان خاطرنشان ساخت: به عقیده من یکی از مسیرهای اصلی هویت بخشی علمی به طلاب همین دروس آزاد است که یکی از ویژگی های اصلی حوزه علمیه و از افتخارات آن به شمار می رود، بنابراین اگر اساتید سطوح عالی با طلاب انس بهتری داشته باشند و این حرکت با قدرت ادامه پیدا کند در آینده شاهد خروجی های بسیار خوب و فضلای گرانقدری از همین دروس آزاد خواهیم بود./1330/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات