۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۵۲۰۴۰۹
مدیر مدرسه علمیه امام صادق خبر داد؛

آغاز تدریس درس خارج فقه در مدرسه علمیه امام صادق شهریار

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) گفت: امسال درس خارج فقه نیز به مجموعه دروس این مدرسه علمیه افزوده می‌شود،
افشار

حجت الاسلام مهدی افشار، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) در‌ گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره زمان افتتاح سال تحصیلی جدید این حوزه علمیه، گفت: حوزه علمیه امام صادق(ع) حدود 150 طلبه در سه سطح تحصیلی دارد و امسال 22 نفر طلبه سال اولی داریم.

وی افزود: مراسم افتتاحیه حوزه علمیه امام صادق(ع) 24 شهریور با سخنرانی امام جمعه شهریار برگزار می شود.

حجت الاسلام افشار بیان داشت: امسال درس خارج فقه نیز به مجموعه دروس حوزه افزوده می‌شود، همچنین کلاسهای آموزشی کامپیوتر نیز برای طلاب برگزار خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) عنوان کرد: فعالیتها و کلاسهای پژوهشی این حوزه علمیه در دو بخش پژوهش اساتید و پژوهش طلاب برگزار می‌شود.

حجت الاسلام افشار گفت: ما امسال در حوزه امام صادق(ع) نزدیک به ده مقاله از اساتید حوزه برای شرکت جشنواره پژوهشی علامه شعرانی که آذرماه امسال برگزار می‌شود داریم.

وی افزود: تابستان امسال یک گروه 12 نفری از طلاب را برای آموزشهای پژوهشی اعزام کردیم که هنوز هم ادامه دارد، این گروه خود را برای شرکت در جشنواره علامه حلی آماده می‌کند.

حجت الاسلام افشار ابراز کرد: این حوزه از سال 74 فعالیت خود را آغاز کرده است، تا سال 91-92 سطح مقدماتی را پشت سر گذاشته است و از سال 91-92 تا امسال هر سال یک پایه سطوح عالی را داشته است در سال تحصیلی 95-96 نخستین فارغ‌التحصیلان حوزه که نزدیک به 17 نفر هستند پایه دهم را گذراندند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) گفت: حوزه امام صادق(ع) کتابخانه تخصصی پژوهشی دارد که امسال بیشتر مورد توجه قرار گرفته و سعی کردیم این کتابخانه را مجهز به کتابهای بیشتر و متنوع‌تری کنیم.

وی با اشاره به اینکه در بخش فرهنگی ما کارگروه‌هایی را ایجاد کردیم، بیان داشت: از جمله کارگروه تهذیب که با بخش بسیج به صورت هماهنگ کارهای فرهنگی انجام می‌دهند، همچنین در بخش فرهنگی مباحث خانواده، طلاب، تهذیب، اردوهای متنوع و بسیاری از کارهای فرهنگی دیگر مورد توجه واقع شده است.

حجت الاسلام افشار در پایان خاطرنشان کرد: تمام اساتید حوزه در هر سه سطح حکم دارند، اساتید حوزه 12 نفر هستند و همه در سطح 3 و 4 حوزه مشغول به تحصیل هستند، برخی از اساتید حوزه در سطح دکترای دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و برخی کارشناسی ارشد دانشگاه را دارند؛ در مجموع باید گفت سطح علمی اساتید حوزه بسیار خوب است./807/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات