۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۵۲۰۴۷۴
آیت‌الله جاودان:

بزرگترین آرزوی انبیای الهی، ملحق شدن به ائمه اطهار است

استاد حوزه علمیه بزرگ‌ترین آرزوی انبیای الهی را ملحق شدن به ائمه اطهار(ع) به عنوان صالحان عالم دانست و بر انجام عمل صالح به صورت مستمر تاکید کرد.
آیت الله جاودان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله علی جاودان استاد درس اخلاق در حوزه علمیه، شب گذشته در سلسله جلسات درس اخلاق که در حسینیه مرحوم شیخ زاهد برگزار شد، گفت: بزرگان دین آرزوهایی داشتند و این آرزوها در حد و بزرگی خودشان بوده است.

وی افزود: شکر نعمت و توفیق عمل صالح از بزرگترین آرزوهایی است که انسان می‌تواند داشته باشد.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه انسان با انجام عمل صالح خدا را از خود خشنود می‌سازد، ابراز کرد: انجام عمل نیکو انسان را صالح می‌کند بر همین اساس انسان باید عمل صالح را پیوسته و مستمر انجام دهد.

این استاد اخلاق ادامه داد: انسان باید از خداوند بخواهد به او توفیق عمل صالح را عطا کند تا حضرت حق از عمل و خود او راضی شود و این رضایت عمل با رضایت خداوند از انسان تفاوت بسیاری دارد.

وی با اشاره به کلام حضرت سلیمان(ع) در قرآن کریم، گفت: حضرت سلیمان(ع) از خداوند می‌خواهد که حضرت حق او را از روی رحمتش در زمره صالحان قرار دهد و خداوند می‌فرماید: ما او را به سبب انجام عمل صالح وارد رحمت خود کردیم؛ انسان تا صالح نباشد در دایره رحمت الهی قرار نمی‌گیرد.

آیت‌الله جاودان ادامه داد: انسان صالح هرگز دچار اشتباه و خطا نمی‌شود کسانی که به مقام صالحان دست می‌یابند نه تنها اشتباه نمی‌کنند بلکه فارغ از انجام هرگونه گناه هستند.

این استاد حوزه علمیه با استناد به آیات الهی حضرت یوسف(ع) را از مخلصین درگاه الهی بیان کرد و گفت: حضرت یوسف(ع) در زمره مخلصین قرار دارد و این درجه بالاترین درجه‌ای است که انسان می تواند به آن دست یابد، ایشان در سنین 70 سالگی از خداوند درخواست می‌کنند که بارالها مرا مسلمان بمیران؛ بنابراین مسلمان بودن جایگاه بسیار عظیمی است که حضرت یوسف(ع) از خداوند مسالت می‌کند.

وی ادامه داد: حضرت ابراهیم(ع) نیز بسیار موحد بودند ایشان می‌فرمایند: من امیدوارم که خداوند در روز قیامت مرا بیامرزد و مرا در زمره صالحان قرار دهد؛ همه انبیای الهی تا به مقام صلاح نرسند به پیامبری مبعوث نمی‌شوند بنابراین سخن و دعای ایشان کنایه از اهمیت موحد و صالح شدن انسانها دارد.

آیت‌الله جاودان در پایان با استناد به کلام الهی مبنی بر اینکه خداوند همه صالحان را از دریای رحمتش سیراب می‌کند، خاطر نشان کرد: صالحان انسان‌های کاملی هستند که هیچ نقصی بر آنان مترتب نمی‌شود و 14 معصوم(ع) همان صالحانی هستند که پیامبران آرزوی ملحق شدن به آنان را در قیامت از خداوند متعال تمنا و مسألت کرده‌اند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات