۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۵۲۰۴۹۵
امام جمعه تبریز: 

دولت در راستای تقویت حوزه های علمیه گام بردارد

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر توجه دولت به مؤلفه‌های لازم برای مقابله با جنگ نرم دشمنان گفت: دولت باید در راستای تقویت حوزه های علمیه و مساجد گام بردارد.
امام جمعه تبریز، حجت الاسلام آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار رئیس دفتر ریاست جمهوری با تبریک فرا رسیدن هفته دولت اظهار داشت: دولت رسالت خطیری در عرصه‌های فرهنگی بر عهده دارد، چراکه توسعه اقتصادی بدون توجه به فرهنگ ممکن نخواهد بود.
وی با تشریح مطالبات و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در مباحث فرهنگی خاطرنشان کرد: رهبری اخیرا بر لزوم توجه بیشتر به امور دینی و فرهنگی جوانان اشاره داشتند، تحقق این امر نیازمند تقویت نهادهای فرهنگی و انقلابی است که دولت در این زمینه مسؤولیت مستقیم بر عهده دارد.
امام جمعه تبریز با بیان این‌که دشمن ناامید از تهاجم نظامی بوده و از طریق جنگ نرم وارد عرصه مقابله با انقلاب اسلامی ایران شده است، تصریح کرد: انتظار داریم دولت برای تقویت امور دینی و فرهنگی جامعه، حوزه های علمیه و مساجد را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهد. 
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که تحقق اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال نیازمند عزم جهادی و مدیریت انقلابی مسؤولان نظام است، اظهار داشت: قرارگاه اقتصادی در آذربایجان شرقی فعال است که البته کارهای بسیار خوبی نیز انجام داده به طوری که وزیر کشور در سفرهای مختلف نسبت به این مسأله ابراز رضایت و خوشنودی داشته است.
وی با بیان این‌که رفع مشکلات واحدهای تولیدی، واگذاری های اصولی و قانون‌مند بر اساس اصل 44 قانون اساسی، توجه به مشکلات معیشتی مردم و حمایت از تولیدکنندگان داخلی مورد تأکید رهبری و ملت است، گفت: اگر واحدهای صنعتی و تولیدی داخل کشور حمایت شوند، معضل اشتغال نیز حل خواهد شد.
امام جمعه تبریز در ادامه یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم آذربایجان از رییس جمهور را اختصاص یکی وزارت یکی وزارتتخانه‌ها به آذربایجانی ها اعلام کرد، گفت: آذربایجان به ویژه تبریز نقش مهمی در انقلاب و انتخابات داشته اند؛ حداقل انتظار ما این است که در کابینه یک وزیر آذری فعالیت داشته باشد./935/پ
۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات