۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۵۲۰۶۵۹
حجت الاسلام فلاح فر:

مجاهدان افغانستانی فرزندان معنوی امام خمینی هستند

کارگردان مستند نقاشی یک رؤیا گفت: مجاهدان افغانستانی را باید فرزندان امام خمینی(ره) دانست که نوع نگاه و گفتمان انقلاب را صادر می کنند.
نقاشی یک رویا

حجت الاسلام ساسان فلاح فر در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به موضوع مستند«نقاشی یک رؤیا» عنوان کرد: این مستند پیرامون زندگی یکی از اسرای افغانستانی مدافع حرم است که 14 ماه در دست جریانات تکفیری اسیر بوده است.

وی افزود: تصاویر گرفته شده از این اسرا در سوریه کیفیت لازم را نداشتند و به همین سبب تلاش کردیم تا زمان ورود آنها به ایران با آنها دیدار داشته و تصاویر مناسب را تهیه کنیم.

این طلبه مستندساز تصریح کرد: هدف ما بررسی اتفاقات و شرایط اسارت و سختی های اسرا در این مدت بود و هیچ فردی بهتر از این افراد که خود از پشت پرده تمام این اتفاقات مطلع بودند وجود نداشت.

وی با اشاره به سختی های موجود در روند تولید این مستند خاطرنشان کرد: بیش از دو ماه برای پیدا کردن این اسرا تلاش کردیم و در نهایت متوجه شدیم که دونفر از آنها از همان زمانی که آزاد شدند دوباره به سوریه برگشته و به جبهه مقاومت پیوسته اند و از بین دو نفر دیگری که در ایران حضور داشتند، آقای میر الله قلی با توجه به شرایط سخت در زمان اسارت به عنوان سوژه اصلی ساخت این مستند با ما همکاری کرد.

حجت الاسلام فلاح فر اضافه کرد: وی در زمان زندگی در ایران به عنوان یک هنرمند، به صورت تخصصی در رشته نقاشی فعالیت داشته و همین موضوع نیز به جذابیت مستند اضافه کرد.

کارگردان مستند«نقاشی یک رؤیا» تأکید کرد: مجاهدان افغانستانی را باید فرزندان امام خمینی(ره) دانست که نوع نگاه و گفتمان انقلاب را صادر می کنند و امروز در سوریه و فردا در هر جای دیگری که نیاز باشد این مجاهدان حضور دارند و با توجه به اینکه امروز مهم‌ترین اتفاقات جهان در سوریه، یمن و لبنان و محور مقاومت رقم می خورد، این مجاهدان نقش محوری در این جبهه جهادی ایفا می کنند.

وی ادامه داد: جهاد در خاصی است که خدا برای هر کسی باز نمی کند و برای هیچ ملتی به اندازه افغانستانی ها این در جهاد باز نشده است و مظلومیت این مجاهدان که با تمام سختی ها آموزش دیده و در غربت شهید شده و تشییع می شوند، بیش از پیش دیده می شود.

حجت الاسلام فلاح فر ادامه داد: همانطور که سردار سلیمانی گفتند«فاطمیون غبار غربت را از چهره افغانستان بر می دارد» تک تک این مجاهدان به این موضوع کمک می کنند که یکی از آنها میرالله قلی است و هزاران نفر دیگر شبیه وی وجود دارند که در کنار خودمان بوده و با ما زندگی می کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این مستند در شبکه افق تولید شده و مجری طرح نیز مرکز رسانه ای فاطمیون است و پوریا نجفی دستیار کارگردان، عباس وهاج مدیر تولید، رامین پورعبدالله و صادق کرمیان تصویربرداران، سید مرتضی خلیل پور پژوهش این اثر را برعهده داشته اند./872/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات