۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۵۲۰۸۳۲
نماینده مردم اصفهان در مجلس:

دولت در چهار سال اول موفقیت چندانی نداشت

نماینده مردم اصفهان در مجلس، از وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم ابراز نگرانی کرد و از دولت خواست در چهار سال آینده به دنبال حل مشکلات اقتصادی مردم باشد.
سالک

حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به عملکرد دولت تدبیر و امید در چهار سال گذشته، گفت:  دولت یازدهم در صحنه‌هایی نظیر کشاورزی برنج، گندم و چای به توفیقاتی دست یافته است؛ اما متاسفانه عملکرد او در قسمت صنعت و معادن موفق نبوده است.

عملکرد ناموفق دولت یازدهم در صنعت و معدن

وی با اشاره به اینکه روزانه شاهد تعطیلی گسترده از واحدهای صنعتی در جامعه بودیم، عنوان کرد: البته دولت حدود 20 هزار میلیارد تومان  بین واحدهای صنفی کوچک تقسیم کرد که بتواند واحدهای کوچک را راه‌اندازی کنند؛  این حرکت گرچه مثبت است اما در حد معالجه موقتی می توان آن را پذیرفت؛ به همین دلیل برای از بین بردن مشکلات و درمان واحدهای صنعتی اقدامی انجام نشده است به عبارتی فقط حالت مسکن صنعتی برای کارگاه های صنعتی بود چراکه شاهد بسته شدن روازنه کارگاه‌های تجاری در کشور هستیم.

نبود هماهنگی لازم بین وزرای دولت یازدهم برای خدمت رسانی به جامعه

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: بین وزرای دولت یازدهم هماهنگی لازم در جهت خدمت رسانی به جامعه وجود نداشت که بیانگر نقطه ضعف دولت است دلیل آن زمانی که رییس جمهور برای معرفی کابینه دولت دوازدهم در مجلس آمدند گفتند که می خواهند که اعضای دولت جدید با همدیگر هماهنگ عمل کنند به همین خاطر اعضای دولت جدید را با هماهنگی انتخاب کرده است.

لزوم راه اندازی شبکه ملی اطلاعات

حجت‌الاسلام سالک، درباره اقدامات فرهنگی دولت یازدهم، گفت: در مسایل فرهنگی هیچ گونه تغییر و تحولی صورت نگرفته است بلکه در اجتماع و جامعه بی‌بندباری و فساد اداری بیشتر شده که جای نگرانی دارد.

 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: اخیرا درباره بسته شدن تلگرام بین مسئولان مرتبط اختلاف نظر وجود دارد؛ از این رو باید شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شود که با وجود دستورات رهبر معظم انقلاب این شبکه راه اندازی نشده است.

آمریکا دنبال این است که ایران را ناقض برجام معرفی کند

 وی درباره برجام تصریح کرد: همه امورات جامعه را به بحث گره زده و قول دادند که با توافق در برجام تمامی مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها از بین می‌رود در حالی که تحریم‌های بیشتری از ناحیه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت اخیرا نیز کشورهای مذاکره کننده اعلام کرده‌اند در صورت ادامه داشتن روند تحریم‌ها نقض برجام صورت می‌گیرد.

عدم اجرایی شدن اصل برجام

حجت‌الاسلام سالک افزود: اصل برجام مبنی بر از بین بردن تحریم‌ها، گسترش ارتباط بانکی، فعالیت اقتصادی و از بین بردن  رکود اقتصادی بود اما به معنی وسیع کلمه این اتفاق رخ نداده است به همین دلیل عملکرد دولت یازدهم در کل متوسط است و اگرچه دارای پیشرفت‌هایی بوده اما در حد خوب وایده‌آل صورت نگرفته است کما اینکه اعترافات جهانگیری و وزرای دولت یازدهم و خود رییس جمهور دلیل بر این مدعا است./۸۰۷/ ۳۰۱/ص

ارسال نظرات