۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۵۲۰۸۴۲
استاد حوزه علمیه قم:

انتقال پيام غدير بالاترين امر به معروف است

استاد حوزه علميه قم گفت: پيامبراكرم(ص) مي فرمايد بالاترين امر به معروف، رسانيدن پيام غدير به همگان است؛ از این رو هر پدري موظف است پيام غدير را به فرزند خودش برساند.
حجت الاسلام محمد ميرزا محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمد ميرزا محمدي، استاد حوزه علمیه قم در سلسله نشست هاي بصيرتي شنبه شب ها كه در مسجد سلمان فارسي كاشان برگزار مي شود، گفت: خداوند در آيه 67 سوره مائده كه در حجه الوداع نازل شده در رابطه با غدير اميرمومنان(ع) به پيامبر اكرم هشدار مي‌دهد آنچه را بر تو نازل كرده ام به مردم برسان و اگر امروز اين مأموريت انجام نشود 23 سال معاد و اخلاق وتزكيه امت امضا نخواهد شد، چرا كه همه اينها متوقف بر اميرمومنان(ع) است.

وي با اشاره به اينكه خداوند براي غدير اميرمومنان(ع) سرمايه گذاري بزرگي را انجام داده است، افزود: خداوند به پيامبر اكرم(ص) مي فرمايد، اگر امروز تبليغ غدير را انجام ندهي رسالت الهي خود را ابلاغي نكرده اي و 23 سال رسالت تو متوقف بر غدير اميرمومنان(ع) خواهد بود.

به گفته وي، اگر رسالت پيامبراكرم(ص) ابتر باشد، رسالت 124 هزار پيامبر ابتر است چرا كه همه آنها ريزه خوار رسالت پيامبراكرم(ص) هستند و ما پيامبر اكرم(ص) را به نام آخرين پيامبر مي شناسيم اما در روايات اين پيامبر اولين پيامبر است، چرا كه اولين پيامبري كه عهد و ميثاق الهي بسته است رسول الله الاعظم است، اما از نظر چينش منطقي بين انبيا، آخرين انبيا است، بنابراين قرآن اين پيامبر را شاهد و گواه بر همه امت ها مي داند.

حجت الاسلام ميرزامحمدي با اشاره به اينكه در رابطه با تبليغ غدير كوتاهي كرده ايم، گفت: رسانه ها، آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه، محافل مذهبي و مساجد، بايد براي تبليغ غدير اهتمام ويژه داشته باشند و اين در حالي است كه از غدير تنها چيزي كه مي دانيم يك روز تعطيلي و پخش چندين فيلم سينمايي و آهنگ آنچناني توسط رسانه ملي است.

وي با اشاره به اينكه پيامبراكرم(ص) مي فرمايد، بالاترين امر به معروف، رسانيدن پيام غدير به همه است، گفت: هر پدري موظف است پيام غدير را به فرزند خودش برساند و اگر صديقه طاهره بين در و ديوار مي ماند براي اين است كه غدير را فراموش كرده ايم.

استاد حوزه علميه قم، گفت: تمام احتجاج حضرت فاطمه زهرا(س) حول محور غدير است چرا كه خداوند بعد از غدير براي هيچ احدي عذر و بهانه باقي نگذاشت، بنابراين غدير فراموش شد كه فاطمه زهرا(س) بين در و ديوار ماند و امام حسين به مسلخ كربلا برده شد.

سنت جشن و شادمانی غدیر احیا شود

حجت الاسلام ميرزا محمدي بر احياي سنت هاي غدير تأكيد كرد و افزود: امام رضا(ع) در رابطه با غدير خم مي فرمايد، عيد غدير خم 40 نام دارد و معروف به عيد الله اكبر است و اين درحالي است كه بهترين خاطره افراد عيد نوروز است كه ريشه در روايات ندارد و اين عيد باستاني با اين همه تعطيلات هيچ مزايا و دستاوردي ندارد.

وي از دهه ولايت به عنوان، زيباترين و مهمترين مناسبتهاي ديني و مذهبي نام برد و اظهار داشت: در فاصله بين 15 روز عيد قربان تا 25 ذي الحجه، نزول آيات تطهير، ولايت و انگشتري بخشيدن اميرمومنان(ع) از جمله زيباترين و مهمترين مناسبتهاي ديني و مذهبي اين ايام است كه متأسفانه با آن بيگانه هستيم.

استاد حوزه علميه قم، با اشاره به اينكه 15 تا 20 روز مانده به محرم در كاشان سياه پوشان مي‌گيرند، يادآور شد: من 30 ساله سابقه هيأت داري و افتخار روضه خواني دارم و با جرأت مي گويم چيزي به نام سياه پوشان نداريم و اين بدعت ها نبايدي جايگزين سنت هاي الهي شود.

وي افزود: 15 روز مناسب هاي شاد ديني و مذهبي از عيد قربان تا 25 ذي الحجه داريم كه از مهمترين مناسبتهاي ديني ما است و از 25 ذي القعده تا 25 ذي الحجه سفر حج پيامبر اكرم(ص) است كه 300 آيه به پيامبر اكرم نازل شده است كه همه اينها مهم است.

حجت الاسلام ميرزا محمدي با تأكيد بر اينكه غدير فراموش شده كه امروز شاهد ظهور فرقه ضاله آل سعود هستيم، ادامه داد: غدير فراموش شده كه ما امروز تعريفي از اسلام توسط داعش و طالبان و سپاه صحابه پاكستان، القائده و النصره سوريه داريم كه نتيجه آن اسلام ستيزي و اسلام گريزي و اسلام هراسي است و اين درحالي است كه پيامبر اكرم مي فرمايد، مسلمان كسي است كه مسلمانان ديگر از دست او در امان باشند.

استاد حوزه علميه قم، گفت: اسلامي كه امروز آل سعود تبليغ مي كند همان اسلام سقيفه و اسلام منهاي غدير و اميرمومنان(ع) است و اصرار دارند كه همه دنيا را در مسير اين ذائقه قرار دهند و براي رسيدن به اين هدف 80 كشور دنيا در حال كمك به داعش هستند تا تعريف جديدي از اسلام را ارائه دهند كه خيلي جاها نيز موفق شدند به طوري كه در كشورهاي ديگر حاضر به دست دادن با ايراني نيستند.

ایران مبلغ و مروج اسلام ناب محمدی است

به گفته وي، اگر امرز به ايران هراسي دامن مي زنند براي اين است كه ايران مبلغ اسلام ناب محمدي است، بنابراين اگر ايران را بزنند اثري از اسلام ناب محمدي باقي نخواهد ماند، از اين رو سوريه و عراق و لبنان و فلسطين و يمن و بحرين همه بهانه است، چرا كه ايران است كه به رهبري امام امت و خلف صالح او رهبر معظم انقلاب داعيه اسلام ناب دارد نه اسلام اموي و اسلام سقيفه اي كه آل سعود مروج آن است.

حجت الاسلام ميرزامحمدي، با اشاره به اينكه تا ديروز ايران را جزء جهان سوم مي دانستند اما امروز تكنولوژي در اختيار ما است، گفت: 88 درصد از كاربران اينترنتي ايراني هستند كه در فضاهاي غير اخلاقي سير مي‌كنند و آن 12 درصد باقيمانده نيز به فراخور شغل شان در فضاهاي علمي سير مي كنند که اين موضوع براي ايران اسلامي فاجعه است.

وي ادامه داد: ما از گوشي‌هاي همراه و اينترنت چه اندازه براي اميرمومنان(ع) استفاده كرده ايم و چند آيه و روايت را حفظ كرده ايم، ضمن اينكه امروز تنها دشمنان خارجي را نداريم بلكه روشنفكراني را داريم كه از وهابيت نيز بدتر هستند و جوانها را از اميرمومنان(ع) جدا مي‌كنند.

حجت الاسلام ميرزا محمدي با يادآوري اينكه غدير نزديك است، گفت: اين همه مناسبت در دهه ولايت داريم اما به آن  اهميت نمي دهيم و هيأت مذهبي با سياه پوشان از محرم  استقبال مي‌گيرندتا از سوي ديگر جوانهاي ما آلوده به كنسرت و موسيقي شوند.

به گفته وي شيعه را دين سياه پوشي و دين حزن و اندوه معرفي مي كنند، در حاليكه شيعه دين حزن و اندوه نيست، بلكه اين عملكرد بد ما است كه تصور مي شود شيعه دين حزن و اندوه است.

وي افزود: بزرگان ما براي شادي ها كتاب داشته اند از جمله شيخ مفيد كتابي بنام  شادي هاي شيعه دارد كه سراغ آن را هم نمي گيريم و چنين شادي هايي را  انجام نمي دهيم و اگر هم بخواهيم اينگونه شادي را هم داشته باشيم  با ساز و ارگ و اختلاط دختر و پسر، آن را به حرام آلوده مي‌كنيم.

استاد حوزه علميه قم با تأكيد بر اينكه اسلام شاد ترين دين است، گفت: وقتي به سراغ شادي هاي دين اسلام نمي رويم اسلام را متهم به دين افسردگي و حزن و اندوه و گريه و سياه پوشي مي‌كنند و جوانهاي ما را با موسيقي حرام از ما جدا مي كنند.

به گفته وي، در برخي از شهرها سالانه 56 كنسرت موسيقي برگزار مي‌شود كه ميانگين هر هفته يك كنسرت است و اين در حالي است كه براي برگزاري يك همايش همه مانع تراشي مي‌كنند، اما كنسرت موسيقي با بليت 70 هزارتومان ضمن اينكه سبب اختلاط دختر و پسر و راه بندان خيابان مي شود، وقتی با آن مخالفت می شود ادعا می کنند كه با شادي مردم مقابله مي شود.

حجت الاسلام ميرزا محمدي اسلام را دين هنر و هنرمندانه ترين دين دربين  همه اديان دانست و گفت: زيباترين دستورات هنري در اسلام است اما با آن بيگانه هستيم، بنابراين شادي هاي دين اسلام را احيا كنيد تا شيعه را متهم به دين حزن و اندوه و گريه نكنند.       

لازم به ذكر است، مسجد سلمان فارسي خيابان اميركبير يكي از مساجد فعال شهرستان كاشان در امور فرهنگي بوده و امسال براي چهارمين سال متوالي است که سلسله بحث هاي بصيرتي اخلاقي به همت و تلاش امام جماعت اين مسجد، حجت الاسلام سيد محمد لاجوردي برگزار مي شود./1307/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات